I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Marie - 18 oktober 2008 19:27

Så nu har jag äntligen bidragit med 200 kr via rosabandets hemsida, jag hade gärna även köpt ett digital rosabandet men det fungerar inte på den här bloggen, så de får nöja sig med de två hundra jag redan gett.


Av Marie - 18 oktober 2008 18:54

  • ... Pacemakern
  • ... Respiratorn
  • ... Stålkniven
  • ... Hjärt- och lungmaskinen
  • ... Titanskruven för inplantat
  • ... Dialysmaskinen
  • ... Lokalbedövningsmedlet
  • ... Blodförtunnandemedlet Heparin
  • ... Magsårsmedicinen Losec

           är alla svenska uppfinningar?

Av Marie - 18 oktober 2008 17:13

Nu ska jag snart ta och gå upp och träna igen. Kommer det någonsin att kännas okej? Sen ska jag nog ta och börja läsa i Sjöjungfrun och spela lite sims 2. Det är några dagar sedan sist. Men jag får se vilken familj jag väljer? Förra gången spelade jag Bergsfors som bor i lägenhet och det börjar att bli trångt nu, först var de fyra men hon var ju gravid när jag började spela med henne, och så fick hon tvillingar. Och de ska samsas i en lägenhet på 4 rum och kök. Nästa vecka är det dags för att väga sig igen, men tills dess så ska jag gå 6-8 km.

Av Marie - 18 oktober 2008 16:12

Någon gång skulle jag vilja åka hit - till San Fansisco. Men jag vet inte om det bara är en dröm eller om det kommer att bli verklighet - en dag. Vackert är det i alla fall, eller vad tycker ni? Jag tycker även att naturen och klimatet är spännade, för att inte tala om kulturen och arkitekturen. Men en dag kanske drömmen blir sann?? Tills dess så får jag väl fortsätta att drömma.

Av Marie - 18 oktober 2008 16:01

Jag har ingeting att göra så då kan jag ju uppdatera bloggen när jag ändå sitter här. Jag var inne på Apple inatt och kollade om de "nya" hörlurarna till apple har släppts. Men det har de inte. Förra månaden stod de att de kommer i oktober och nu står de att de kommer snart. Hm, hur definierar man snart? Och då började jag vela igen. Som vanligt, vad annars är nytt? Jag kan inte bestämma mig om jag vill ha iPod classic eller iPod nano, så det gör inget att hörlurarna som fungerar till bägge spelarna har skjutist upp. För jag kan inte bestämma mig. Med classic så får man en större spelare med lite mer batteritid, medan nanon väger mindre och innehåller mindre skadliga ämnen. Svårt val - tur att jag inte måste välja idag!

Av Marie - 18 oktober 2008 15:26

Och så har jag läst ut Svart is. Det var fjärde boken den här månaden och nu funderar jag på att läsa Sjöjungfrun av Camila Läckberg, som då komma bli min femte. Får se vad den handlar om, jag kan inte på läpande band säga att jag minns något om den förra hon skrev Tyskungen. Men den handlade ju om svenskar och normän som satt i konsentrationslägren som straff för att de tyckte att det var fel de hitler gjorde. Hmm, och så var det mord i nutid, och jag vet inte ens vad sjöjungfrun handlar om än. För jag läste aldrig på baksidan innan jag tog och köpte den. Får se hur många dag det tar och läsa den och om Oktober -08 kommer bli månaden då jag sätter mitt senaste rekord? Mitt nuvarande rekord är 5 böcker på en månad, men jag ska ju snart börja med min femte så det finns en stor chans att jag lyckas.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards