I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Marie - 30 oktober 2008 23:55

Snart så ska jag ta och fika och läsa lite ur boken Förlorad, över en kopp te. Sedan tar jag nog och fortsätter att titta på OC fjärde säsongen medan jag skriver lite på min bok. Sen försöker jag också leta reda på vem jag är, och vad jag vill. Både andligt och bokstavligen, just nu veta jag väldig lite om vem jag är och jag skulle vilja veta mer. Redan nu, är jag otålig då denna sökning kan ta lång tid, och jag hoppades att jag visste mer än vad jag vet nu, att jag börjat tidigare och kommit en bit på min väg - mot att finna mig.

Av Marie - 30 oktober 2008 23:38

Imorgon ska jag:

  • beställa filmer
  • beställa kläder
  • beställa stegräknar
  • läsa lite mer i den nya boken
  • städa lite i mitt rum
  • göra en ny På mitt nattduksbord den här månaden
  • övrigt ...
Av Marie - 30 oktober 2008 23:15

Jag har nu bestämmt mig för en grön iPod, jag satt helt enkelt nyss och kollade på verkliga iPods på youtube och bestämde mig för vilken jag tyckte mest om. Annars har jag sett veckans avsnitt av Höök, så imorgon så finns blir det inte så mycket tv-tittande då det är helg och det inte finns så mycket att titta på. Men det finns alltid något att göra och hitta på, som att läsa en del och att städa.

Annars så låter det som att taket ska lyfta härifrån just nu, då det blåser kulig vindar här just nu.

Av Marie - 30 oktober 2008 20:09

Regndropparna föll sakta ner

Vattenpölarna var många men glesa

Invid husknuten låg en trasig glasflaska

Rökarna stod utanför köpcentrumsingång

för att sno lite skydd från regnet

Ett flock av fåglar dansade runt på himlen

sjöng medan regnet föll ner

Tillslut så kommer bussen, riddare i natten

Av Marie - 30 oktober 2008 19:57

Jag hann läsa ut Svart stig av Åsa Larsson idag, så nu håller jag på med Förlorad av Michael Robotham, den är spännande, fast jag bara har hunnit läsa 2 sidor. Men jag ska ta och läsa några till om en stund, annars håller jag att små plocka på mitt rum och håller på att städa. Dammsuga får jag göra imorgon men redan nu kan jag börja att plocka undan och slänga skräp. Jag hatar att städa men ibland är det nödvändigt. Men det är alltid kul att se resultatet efter, så det är väl lite om vad jag ska göra i helgen.

Annars så måste jag väl ta och beställa lite av de sakerna som jag förut har skrivit om men som inte blivit av. Som nya jeans och någon tröja. Och några filmer på det tror jag bara blir toppen.

Av Marie - 30 oktober 2008 19:11

Idag var jag järv när det var dags för månadens glass, istället för två Ben & Jerry så köpte jag en och tog istället och köpte en svensk, Lejonet och Björnen, men jag har svårt att veta om jag gillar BananChoklad glassen eller inte? Det känns som man äter jättemånga bananer med lite choklad.

Annars så var jag nere i centrumet för att shoppa lite. Jag älskar att shoppa, det är så kul. Tog och köpte lite julsaker till fönstret och en bok, Född på en blå dag. Innan jag gick och ställde mig vid busshållplatsen för att vänta på bussen, som aldrig kom. Jag var mer än blöt och slut när nästa äntligen dök upp. BananChoklad var så mäktig att jag nu har bytt till Ben & Jerry, Cookie Dough. Ibland är det gott att äta kakdeg. :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards