I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Marie - 14 oktober 2008 23:44

Fullmånen lyser upp en glänta i skogen

En hare skuttar lugnt förbi

Löven lyser röda i månskenet

En ugglas hoande hörs på håll

Den lilla musen sprang raskt förbi

Dimman lättar sakta

Snart är gryningen här


Av Marie - 14 oktober 2008 23:28

Idag är det exakt 6 månader sedan den här bilden togs, att det redan har gått så fort. Men jag ångrar fortfarande kramen. :P Det enda som hjälper är att jag kanske kan göra om misstaget nästa år då den är aktuella igen med både ett nytt album och turné. Men jag vet inte hur många gånger jag har drömt om träffen som ägde rum i hovet innan konserten? Och hur många gånger den hade ett annat slut än den riktiga? Jag hoppas att det finns en chans till VIP nästa år igen.

Men tills dess så får gärna albumet komma, eller den nya singeln eller videon. Men helst alla fyra av dem.

Av Marie - 14 oktober 2008 22:21

Dags för fler tester? Idag gjorde jag ett vitamintest, 9 av 10 är inte fy skam,

det står till och med att det är strålande resultat.

Men hur ligger det till med din rese-IQ? Dags att kolla kanske? Jag fick 12 av 15 rätt på rese-IQ och gör mig till en globertroter med hög rang, det är frågor och platser och även om språk. Sen gjorde jag ett test med att lista ut platser i Stockholm via flygbilder. Mitt resultat? 8 av 8 rätt. Bra! Du kan ditt Stockholm! Och så till sist testet om vår kungliga huvudstad. Jag trodde att det skulle gå sämre än vad det gjorde. 6 av 8 om Stockholms historia.

Av Marie - 14 oktober 2008 14:54

Hej, igen. Jag tog och vägde mig igår, det är något jag avskyr för den brukar inte stanna där jag vill väga. :P Men det var inte så fallit faktiskt, för jag har gått ner i vikt, 1,9 kg på 2,5 vecka, det borde vara lagom. Vill inte gå ner för mycket för att det sedan ska vända, eller går ner för fort så att huden bara hänger som en tältduk sedan när man har gått ner dit man bör ligga enligt BMI. Jag vet inte hur nära BMI man ska ligga, men jag vet i alla fall att jag väger för mycket till min vikt. Med några kilo över 100 till en kropp som är kortare än 1.70 så gör det inget att jag nu börjar att gå ner nu. Men jag har börjat att förstå maskinen nu som jag har.

1 mil = - 0,5 kg 

2 mil = -1,0 kg

osv jag hoppas att det inte vänder snart. Men det är ju pga att jag rör på mig som jag går ner, för jag skulle nog kunna hjälpa till så att det gick snabbare om jag kunde ha ätit fullkornsprodukter, fibrer och annat nyttigt. Istället äter jag det man inte ska äta, och går ner ändå. Vilket är vitbröd, i mindre mängder än förut glass en vecka i månaden och så godis, men inte lika mycket som jag har ätit förut. Nyckeln är nog att röra sig och äta mindre än man vill ha av visa grejer. Men nu måste jag sluta! Hej svejs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards