I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Marie - 9 oktober 2008 14:43

Glass i stora mängder. Jag höll på att sätta glassen i halsen, tur att jag inte satt och drack någonting istället. Jag har på 9 dagar kommit upp i över hundra unika besökare - det är fler än jag känner! När jag för några år sedan - april -92 skulle operera bort mina polyper i näsan som jag då haft i 4 år, jag kunde de sista åren inte längre andas genom munnen. Och att jag då jämnt var törstig genom att jag fick andas genom munnen. Det var när min bror som då hade rör i öronen som gjorde att vi var på öron, näsa-hals kliniken som gjorde att jag tillslut frågade (jag var 4,5-5 år) varför min näsa inte var som vanligt? Den rann ibland och började att känna att jag inte fick tillräckligt med luft som vanligt samt att de satt något därinne. Då fick jag gå bort till en "skrivbordslampa" där han tittade in i min näsa och sa att jag hade polyper. Som de var tillslut tvungna att ta bort, men jag gick nästan ett år med flera opraktions tider men så blev jag förkyld och då får man inte operera och oprationen flyttades fram. När de tillslut tog bort den, så hade polyperna vuxit ihop till en mellanstor köttbulle i storlek. Men efter operatioen innan de rullade iväg mig till uppvaknadet så satt jag mig upp vilket gjorde att jag för enda gången i mitt liv blödde näsblod, dels av såret i näsan men också i halsen där det gick upp mot näsan, vilket gjordes att jag fick äta en glassdiet. 3 gånger om dagen och ingen skola på vecka, fast för mig blev det 2 för att påsklovet började efter min vecka var slut. Det är kanske här som gjorde att jag gillar vissglass, men det ska vara äkta glass, konerveringsmedel och jag äter inte. Men efter en vecka med glassdieten så vet jag vilken typ av glass som är god, och det är dem utan transfetter.

Av Marie - 9 oktober 2008 01:28

Varför ska det vara så svårt? På en dag gör man en hel del, men när man sedan sitter för att skriva om det - så finns det inget som man har gjort. Eller det finns en hel del - som hur många gånger man har skrattat på en dag? Ofantligt. Hur många gånger man har vänt blad i en bok? Idag? Obefinligt än så länge. Antal drömmar per natt? Menade du just nu?

Jag har suttit och läst på nätet och jag funderar på att snart beställa både några nya album och smycken. Men inte riktigt än, för då blir det för snart.

- Tyst, alla andra sover.

- Vi smyger oss förbi.

- Ännu hör ingen oss.

- Men vi vet.

Tankarna har sina egna vägar, på saker som görs och kommer att bli genomförda. Vissa nätter eller nästan varje så vaknar jag alltid upp och minns en dröm jag nyss haft. Oftast handlar den om Bsb eller Nick så här har det vart nu i 6 år. I helgen sprang jag runt i storstad ikläd brudkläning och converse, jagande av fotografer. Bara en sådan sak. Men jag blev räddad av Nick innan han stängde dörren och fotograferna försvann. Sen vaknade jag och undrade hur jag kunde hamna där? Det är tur att man inte minns varje dröm man har per natt, det skulle vara eller bli jobbigt tillslut.

Av Marie - 9 oktober 2008 00:18

Det är kanske snart dags att börja komma på vad man ska handla i julklappsväg? Det är snart lite drygt 1,5 månad innan min lista brukar vara klar, men jag vet inte ens vad jag vill ha - än. Det tåls att tänka på, jag brukar att använda en bit kartong och klippa och klistra bilderna som kommer med reklamen varje vecka. Detta för att jag har tröttnat på missförstånd som kan leda till att jag vet vad som ligger i packet innan julafton. Jag brukar alltid önska mig en bok eller två. Det är kanske dags för en ljudbok istället??

Och iår tror jag redan att jag har en eller två idéer om vad jag kan ge min mamma, men jag har ingen aning om vad jag ska ge min pappa? Han har inte läst böckerna som jag gav honom förra året. Så jag tror inte att jag ska köpa det i år igen då han inte läser dem. Den nöten blir svårare att knäcka än till mamma, året innan fick han musik, men jag tror inte att han har lyssnat på den heller? Varför ska det vara så svårt???

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards