I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Marie - 22 oktober 2008 23:18

Jag har idag börjat att läsa Svart stig av Åsa Larsson, och jag har börjat att skriva här på ett kapitel som jag inte är i på min dator än. Jag har också kollat på Oskyldigt dömd, och roomservice, men inte i den ordningen. Jag tror att jag vill prova på att måla några muggar till en julklapp, som en början av en ny hobby. Om jag känner mig bättre imorgon så kan jag äntligen åka ner till centrum och shoppa lite, jag funderar på att köpa en pocket bok också, kanske. Men annars vill jag köpa och ladda ner några ljudböcker, men jag tror att det då kallas för en mp3-bok då?


Vi ska ju åka med eckerölinjen i helgen bara för att göra något annat så då måste man börja planera inför det. Som när man ska gå upp och vad man ska ta med. Måste komma ihåg att fylla på och tanka iPoden innan dess. Och bestämma mig för vad jag ska handla i taxfreen. Vilken brukar bli vatten och godis. Jag röker inte eller snusar, eller dricker alkohol, men det är för tungt och onödligt att köpa läsk. Vattnet är för färden hem då man kan bli törstig innan man kommer till stockholm igen. Men jag gillar att åka båt så det ska bli kul att åka igen, fast jag helst hade velat åka med vikingline för att ha möjlighet att köpa lite från guldviva momsfritt. Men det kommer väl en annan dag?

Av Marie - 22 oktober 2008 16:22

Joah sträckte på sig i sin säng. Och jäspade. Han steg upp och stoppade fötterna i tofflorna och satte på sig morgonrocken över pyjamasen. Det här var inte hans dag, men så slog det honom vilken dag det var. Det var ju Benjamins födelsedag, det var hans storebrors födelsedag. Han sprang ut från rummet, höll på att snubbla ner för trappan, höll på att välta sin mamma av bara farten när han genade genom köket för att springa ut till poolhuset som nu var Benjamin rum.


Inne i poolhuset, gick jag omkring och försökte samla ihop kläderna efter igår. Julie hade kommit förbi, fråga mig inte varför? Det var hon som dumpade mig för flera veckor sedan, efter att hon fått reda på att hon kunde vara min moster. Jag hängde inte riktigt med, om jag ska vara ärlig. Var hon min moster eller inte? Och om det var kompicerande nog så var hon med barn - vårt barn. Hennes och mina kläder låg utsprida över hela poolhuset och jag var rädd att det snart skulle upptäckas att vi inte kunde vara ifrån varandra, fast vi möjligen var släkt. Det var som om vi var två magneter, vad vi än gjorde så såg någon till det att vi alltid hamnade i säng. Just då öppnades dörren, när jag stod i kalsonger och en slarvigt på slängd morgonrock som bara täckte min rygg men som jag inte haft tid att knytta än, i min frustration över att hitta våra kläder.


Joah stod där, med dörren öppen och två muggar kaffe i sin hand. Innan han hann öppna munnen så öppnades badrumsdörren inne i poolhuset och ut kom Julie, deras moster. Han ville så gärna tro att hon var där för festen senare ikväll, men det var svårt att inte undgå att hon var naken.

- Snälla säg att jag drömmer.

- Det gör du inte, Joah.

- Jag hade gärna inte velat få del i det här.

- I vad då? Benjamin, kan du hjälpa mig lite?

Jag gick fram och räckte henne min morgonrock i skydd mot kylan och Joahs blickar.

- Joah, det är inte som du tror.

Jag vände mig mot honom när jag fortsatte mitt letande efter våra kläder.

- Och vad är det vad jag ska tro? Här kommer jag för att säga grattis, då hittar jag dig halvnaken letandes efter vad jag kan gissa era kläder. Tills jag får se våran moster komma gåendes, naken ut från ditt badrum. Hon är våran moster, brosan.

- Jo tack, jag har märkt det.

- Före eller efter inatt?

- Joah, nu är du inte ett dugg rolig.

- Synd för det tycker jag att jag var. Men jag hoppas att du har en plan så att inte mamma ser dig, så här med henne härinne.

Han räckte mig de två muggar kaffe och stände sedan dörren. Ett tag stod jag kvar med varsin mugg, i varsin hand och tittade snoppet på dörren innan jag vände mig om mot Julie.

- Får det vara en kopp kaffe?

Av Marie - 22 oktober 2008 12:43

Jag tänkte ta och berätta vad jag drömde om inatt, eller vad som var det sista dimmolnet innan jag vaknade. Jag drömmer om Backstreet boys och Nick i någon form varje natt, och det är inte alltid som jag minns den så bra som jag gör idag.

Jag drömde om att Bsb album kommer ut den 17 april nästa år och att de gjorde PR för den här i Stockholm. De bodde som vanligt på Rival, fast på någon vänster så var jag uppbjuden på hotellet. Jag minns inte vad vi gjorde men vi hade vansinnigt roligt åt något.

Lite senare in i drömmen så fick jag se den 14 augusti också det nästa år som den dagen då de skulle komma hit och ha konsert i globen. Återigen så var det något form av party i våran hotellrum på Rival, och då lät dem även meddela att bara för att jag hade prickat in dem här datumen 17 april och 14 augusti som ett par viktiga datum som faktiskt skulle beröra Bsb så hade jag vunnit vinsten att få följa med dem över hela världen och se turnén.

Jag skulle alltså se, leva och andas Bsb för ett helt år. Mat. boende, Backstage, och resan var redan betald.


Ack, om det skulle vara sant. :-)

Men om det skulle vara så att datumen kommer att ha anknytning till verkligheten, och att albumet verkligen kommer den 17 april och konserten är på globen den 14 augusti. Då kommer jag inte veta vad jag ska tro?

Av Marie - 22 oktober 2008 01:14

Jag ska snart ta och göra mig en kopp varm choklad, som sällskap till boken innan jag går och lägger mig. Jag ska nog ta och kolla igenom Panduro katalogen igen, för att spå nya hobbyer. Annars får jag sitta här och spå nya förslag över vad jag ska tillverka och sätta upp i fönstret inför julpyntningen. Just nu har jag glas som hänger i fönstret, någon gardin har jag inte haft i mitt fönster på år och dar för att det drar åt sig damm + att mitt fönster är för litet som det är med ljussläp för att det ska funka med gardin. Får se om det kommer någon bild på det, just nu är jag inte riktigt nöjd med den högra sidan av fönstret. Men det finns stjärnor och olika hängd och färg på glasbubblor.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards