I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Marie - 20 oktober 2008 22:20

Det mest irreterande med glasögon är när det regnar eller är vinter då det blir imma på glasögonen när man går in där det är varmt eller att glasögonen är smuttsiga. Jag har nu försökt göra rent dem tre gånger, men det är fortfarande skitiga så jag ger upp - för idag.

Sen så har jag långtråkigt. Vad kan man göra för något? Trummar med fingrarna mot tagentbordet, inte mycket gissar jag. Min katt har i alla fall tråkigt också, tur att jag inte har tråkigt själv.

Det kanske skulle ha vart roligare om man har haft fler vänner? I alla fall om man läser alla möjliga tidningar så träffas alla möjliga vänninor och fikar och gör andra saker. Och hur många känner då jag? Som jag inte är släkt med? Färre än vad man har fingrar på en hand. Kanske är det som är problemet varför jag nästan alltid har tråkigt? Fast vänner växer inte på träd så det jämnar nog ut sig?

Av Marie - 20 oktober 2008 19:53

Jag får väl vänta till dö dagar innan hörlurarna som ska fungera ihop med bla den senaste iPod nano och iPod classic ska släppas. Nu är det inte många dagar kvar på den här månaden och det står fortfarande att den kommer snart. Hur länge är snart? Fast jag kan ju under tiden bestämma mig för vilken av spelarna som jag ska ha. Varför ska det vara så svårt att bestämma sig? Kanske för att jag inte kan bestämma mig?

De försökte även ta och sälja iPod video till mig när jag hörde efter om nano för två veckor sedan när de inte hade inne 16 gb, men vem vill ha video? Nano klarar av video men det jag har som jag vill få in på min nano stödjer inte samma program, som de filmer jag har så då ska jag väl inte ha ytterliggare en pryl där video är det största syftet med hela spelaren?

Jag vill även att de ska fylla på sortimentet så att man snart kan beställa det man vill ha från guldviva för jag vet inte när vi ska åka med vikingline igen, den senaste framtiden.

Av Marie - 20 oktober 2008 19:33

Och så har man luktat på årets surstömming. Det luktar död råtta, inte alls aptiretande. Min katt tycker att de luktar något annat för hon vägrar att gå i närheten av köket för tillfället, så hon tycker inte heller att det luktar något gott. Själv åt man köttbullar - naturellt och bra.

Snart ska jag se Färjan, den jag retar upp mig på är Håkan han tror att han vet hur man är bara att titta på hur man ser ut. Då vet jag vad han är. En medelålders som tror att han är något han inte är. Cool och vet allt.

Efter det så är det dags för veckans Cityakuten hoppas att det snart kommer flera säsonger hit.

Av Marie - 20 oktober 2008 14:57


Och har man läst Låt den rätte komma in så har jag hittat en film om hur miljöerna ser ut i boken. Det känns ändå märkligt att jag inte minns den fast det var några år sedan och jag tror även att jag blandar ihop den med hans andra bok, Hanteringen av de döda. Men nu ska jag nog ta och lyssna på lite musik ett tag.

Av Marie - 20 oktober 2008 14:40


Jag hade ingen lust att åka ner och handla idag. Det är ju bara att kolla ut för att se att det inte finns någon motivation. Det är ju grått, kallt och regnigt ute, inte vill man gå och handla då? Jag tog och kollade in trailern till Låt den rätta komma in, och jag minns det inte helt så jag får väl ta och läsa den igen. Men det gör inget det är mysigt med vampyrer som vandrar runt i vällingby. Annars så har jag snart läst två tredjedelar av boken sjöjungfru och det känns inte som att den har börjat än. Så vi får se hur den slutar då med de förutsättningarna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards