I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Marie - 4 oktober 2008 22:50

Det är lördag, det finns inget vettigt att se på tv, och jag har gett upp om att finna något att titta på. Så här sitter jag nu, och det händer inte mycket här heller. Så jag har tråkigt. Vet inte om jag ska göra som min katt som redan har gått och lagt sig? Släcker lampan för att ge henne sovro. Det kanske är lika bra att jag tar och läser lite mer i boken Tusen strålande solar?

Den handlar om en flicka som bor utanför byn med sin mamma, och varje torsdag så kommer hennes pappa på besök. Man får snart reda på mer i deras sammanhållning och varför de bor utanför byn, en dag när flickan är 15 år så berättar hon om sin födelsedags present som hon har önskat sig. Det resulterar i att hennes mamma går bort och hon får under en vecka flytta hem till sin far innan han gifter bort henne. Nu bor hon i en stor stad (Kabul) Afghanistans huvudstad, med en man som hon avskyr i en stad som hon inte känner någon i. Hon får inte prata med någon och är tvungen att vistas ute i en burka.


Längre än så har jag inte kommit i boken. Som jag började på igår.

Av Marie - 4 oktober 2008 20:18

Jag gillar att inreda med medelhavstema. Det betyder att grejorna kommer från Grekland, Egyptien, Marocko, Spanien mm. Jag har några saker som jag har köpt i Spanien och Portugal, och annat som jag har köpt här hemma men som kommer från Egyptien och Grekland. Jag funderar på att snart åka in till Stockholm för att titta runt och se vad som har kommit in.

Jag gillar butikerna Tabbouli house och Spiti.

Av Marie - 4 oktober 2008 20:12

Idag har jag läst lite mer i min bok, spelat dataspelet the sims 2, gosat med min katt och klappat våran andra katt. I sims 2 så har jag spelat universitet tills jag tröttnade och lät dem studera medan jag läste några kapitel i boken. Jag brukar tycka att univeristet är lite långtråkigt, så då är det bra att man kan ta och göra någonting samtidigt som spelet rullar på. Sen är det kanelbullens dag så jag har ätit en kanelbulle, jag har också tränat. Och snart är det dags för att titta på tv och äta lite godis. Undra om det finns någon film att se till??

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards