I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Marie - 5 oktober 2008 23:48

Semestrar i alla ära. Vad har du åkt någonstans?? Själv har jag vart i Spanien och Portugal. Jag har semestrat flest gånger i Spanien så jag börjar känna nu att jag vill åka tillbaka till Portugal en vända. Det har på något sätt ett mer orört klimat om man jämnför med Spanien, man har lyckas behålla kärnan av Portugal fast det idag tar emot turister. Men inte lika mycket som Spanien, på Mallorca (en del av Spanien) tar emot 8 milioner turister varje år, Spanien är större än så och jag läste någonstans att de är mer än så som kommer till Spanien och alla deras öar, någonstans i närheten av 40 milioner per år. Detta är platser som jag har besökt.

  • Mallorca - Cala Mayor, Yasmine 1991
  • Mallorca - Palma Nova, Vista sol 1992
  • Mallorca - Cala Mesquida, Viva Mesquida 2000
  • Mallorca - Poerto Pollensa, Don Miguel 2001 + en galen färd genom Pollensa
  • Mallorca - Poerto Pollensa, Don Miguel 2002
  • Kanarieörna - Playa del Inglés, Los Arcos 2004
  • Spanien - Torremolinos, Bajondillo 2005
  • Portugal - Albufeira, Cerro Mar 2006
  • Mallorca - Palma Nova, Palma Nova Garden 2007

Jag har en rad galna minne från en del av mina resor. Snart kanske jag får lust att dela med mig av några av dem??

Av Marie - 5 oktober 2008 23:40

Måndag

  • Cityakuten

Tisdag

  • Främande fågel

Onsdag

  • Oskyldigt dömd

Torsdag

  • Höök
Av Marie - 5 oktober 2008 23:30

Imorgon ska jag hämta ut mitt packet, igår hade jag ingen lust och idag var inte vädret det bästa. Jag mådde heller inte så bra, under den tid som utlämningsstället har öppet på helger. Men jag hoppas att jag mår bättre imorgon, sen funderar jag på att även åka ner till centrum efter att jag har hämtat ut packet. Jag tänker kolla om det har någon cardigan, någon ny ljudbok och om det har fått in iPod nano i "min" färg. Så det kan få ta den tid som det tar, kanske jag även hittar en annan butik som jag kan titta förbi?? Jag kan även inhandla månadens konsumtion av Ben&Jerry när jag väl är nere i centrumet.

Av Marie - 5 oktober 2008 22:01

Igår efter att jag gett upp med att det skulle finnas något som skulle intressera mig på tv och efter att jag tröttnade med att sitta framför tv så tog jag och läste istället i Tusen strålande solar, och sedan igår har jag läst 200 sidor, snacka om inget att göra. Jag har även tränat och gjort lite yoga för mina höfters skull.

Vad har hänt? Det går några år, kriget kommer till Afghanistan och en liten flicka föds, hon är inte gammal då hennes bröder drar ut i kriget. Allt fler dör och ännu fler försöker ge sig därifrån. Mariam kan inte få några egna barn efter ett par missfall och hon ser sin man tampar mer och mer intresse till henne. Tills en dag då grannen bombars och den enda som överlever är en 14 flicka, som födes samma dag som kriget började. Hela hennes familj är borta, och en vecka senare så gifter hon sig med Mariams make. Efter några månader föder hon en dotter som maken är ständigt förbannad på, då han har velat ha en son. Hon (Lalia) och Mariam går inte ihop under det första 1,5-2 åren men sedan kommer en händelse som knytter dem samman. Nu är det som mor och dotter och Mariam hjälper Lalia att ta hand om hennes dotter, och tiderna blir snart ännu sämre. Nya kriger börjar och slutar och tillslut har talibanierna tagit makten i sina egna händer, något som är förödande för kvinnorna och speciellt för Lalia som nu ska födda sitt andra barn.

Av Marie - 5 oktober 2008 21:25

Jag känner att jag inte har hängt med tekniken eller så somnade jag någonstans runt 2003-2004. Jag har under hela livet haft en "vanlig" mobil, nu kallad 2G och dem det ett kontantkort (comviq). Jag har under ett par år suckat åt att de modellerna jag tyckt vart snygga har vart 3G, alltså något jag inte kunnat äga. Döm av min förvåning när jag igår googlade och såg att det finns fanns kontankkort till 3G mobiler anledningen varför jag inte fattat det förens nu är för att comviq har ett 2G kontatkort och ett till 3G. Varför då??? Då måste man ju i alla fall bytta nummer om man köper en 3G telefon. Jag har under en tid funderat att bytta kontantkort, jag har nu haft comviq i 9 år. Så nästa gång jag skaffar en ny mobil så kan det vara 3G nu när jag lärt mig att man inte behöver ha något abonemang som kostar pengar, mer än vad jag tycker det är värt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards