I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Marie - 21 oktober 2008 23:48

Jag hoppas att jag imorgon kan komma igång med en del av mina beställningar på nätet att jag kanske tar och åker ner till Centrum? Att jag funderar vidare på en ny hobby och att jag känner att jag blir insperad av den att göra nya saker. Jag hoppas även att jag får börja med en ny bok, Svart stig av Åsa Larsson, för då har jag 10 dagar på mig tills det är en ny månad. Jag ska också försöka få fart på det kapitlet i boken som jag skriver på för stunden, men det går rätt trögt då jag måste kontrollera fakta hela tiden. Men jag hoppas att jag kan börja att skriva om den judiska nyåret som det faktiskt är vad kapitlet i stort handlar om. Och man lär sig alltid någonting. Men nu tycker jag att det räcker med saker på att göra listan för idag.

Av Marie - 21 oktober 2008 16:37

Jag tänkte ta och lista mitt favoritgodis, det för att jag inte har så mycket att göra just nu. Jag sitter också och läser och tror att jag är färdig med den inom 24 timmar. Utan inbundensordning

  • Daim
  • Snickers
  • Mars
  • Center
  • Plopp
  • Twix
  • Dumle

Annars så gillar jag mörk choklad utan sojalektin - det får man leta förgäves efter. Men även Vaniljfudge som finns bland lösgodiset annars är det Ben & Jerry så är min glassfavorit.

Av Marie - 21 oktober 2008 16:15

Och så sitter jag här igen. Just nu så plädrar jag i Hemmets veckotidning för att få tiden att gå. Men jag skulle kanske ta och skaffa mig en ny hobby, för jag anser inte att skrivandet är en hobby, utan att det bara är något jag gör. Jag vet bara inte vilken hobby jag ska ägna mig åt? Jag satt och bläddrade i den senaste Panduro katalogen för en tid sedan och det fanns så mycket saker och insperation att jag fick ont i huvudet.

Men jag blev inte ett dugg klokare över vad det är jag vill göra, katalogen får bara tankarna att börja springa om varandra och tillslut är man helt villrådig.


Det finns så mycket att göra, men vad det är för något och hur man gör det är tydligare en senare fråga. Just nu vet jag bara att jag vill ha något att syssla med ibland.

Av Marie - 21 oktober 2008 00:29

Nu har Europeriska Unionen beslutat vilka flygbolag som inte ens får landa inom EU. Och det är hela 163 st som har hamnat på EU:s svarta lista, så det måste vara något i hästväg att flyga med dem eller?


Europeiska kommissionen har i samråd med medlemsstaternas flygsäkerhetsmyndigheter förbjudit trafik med 163 flygbolag som alla anses vara "för osäkra att bedriva verksamhet i europeiskt luftrum".

Av de 163 svartlistade flygbolagen är 160 registrerade i Asien eller Afrika - de övriga tre hör hemma i Ukraina och heter Ukranian Mediterranean Airlines, Voltare Aviation Enterprise och Ukraine Cargo Airways. Indonesien, Demokratiska Republiken Kongo, Sierra Leone, Swaziland och Kirgizistan är exempel på länder vars flygbolag inte får trafikera Europa.

"Indonesien är ett populärt turistland och svenskar som vill till det tropiska öriket i sydostra Asien kan i stället välja mellan flygningar med till exempel Lufthansa, KLM eller Thai Airways som alla har flygninar från Sverige till Indonesien".

Som allra osäkrast rankas bolagen Egyptair, China Airlines, Turkish Airlines och Air India.

Bland världens säkraste flygbolag finns Finnair, Ryanair, Virgin Atlantic och EasyJet.

På EU-kommissionens webbsida får du hela listan.

Av Marie - 21 oktober 2008 00:15

Bild från Msn.se.


Jag har dock lyckas hitta dagens konstigaste hotell. Dubbelrummen hittar man i Das Park Hotel som är belägen i österrikiska Ottensheim och består av en 9,5 ton tunga kloakrör som finns utlagda i en park.


Varje "rum" - eller rörbit - innehåller en dubbelsäng, en lampa, en filt och en sovsäck. Dusch, toaletter, minibar och andra faciliteter finns i en separat byggnad.

Du betalar vad du själv tycker det var värt - men ägarna låter förstå att 20 euro natten är skäligt och det dubbla välkommet för att stödja projektet.


Jag tycker inte att "rummen" är värda 20 £ natten att ligga och sova i ett rum utan fönster och badrum. Så jag kommer nog inte att checka in.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards