I huvudet på Aponi

Alla inlägg under februari 2009

Av Marie - 18 februari 2009 17:06

Jag sitter här och har snart läst ut Pepparkakshuset, jag har cirka 19 sidor kvar nu. Så jag ska snart börja med en ny bok, den jag läser just nu tror man att man vet men mördaren är, men det visar sig först i slutet av boken att man har fel fast man får följa i mördarens spår genom att läsa dennes dagbok. Den är spännande och stundtals hemsk, jag kan helt förstå varför Conny Sjöberg har svårt att få ner maten - han är bokens huvudperson och även kriminalkommissarie. Men snart ska jag gå upp och spela lite dataspel, allt har sin tjusning. Jag sitter och funderar om jag ska ta och läsa en Stephen King efter Philadelphia, och sen står jag i valet och kvalet om jag ska ta och åka ner till bokaffären i alla fall på tisdag, för att handla böcker. För om det inte finns så mycket så spenderar man mindre pengar än om man hittar flera stycken som man vill ha. Jag går fortfarande och funderar.

Av Marie - 17 februari 2009 23:29

Jag uppskattar att jag trodligen har läst ut Pepperkakshuset imorgon, och att jag snart börjar med min nästa vilket kommer att bli Philadelphia, en bok som jag läst lite om på engelska men jag för första gången ska ta och läsa nu eller ja när Peppakakshuset är utläst. Nästa månad tänker jag i alla fall ta och handla dessa Ben&Jerry's Chocolate Fudge Brownie och Cookie Dough, så nu har jag tagit i alla fall ett beslut idag. Men nu ska jag gå och fika och dricka en kopp te. På återseende...

Av Marie - 17 februari 2009 21:41

Jag som under en tid haft funderingar kring om gris är något för mig, då jag upptäckt att jag oftas får ont i magen efter åt. Idag blev det Pizza och bara för att testa min teori så tog jag Africana, tomat, ost, banan, ananas och curry - ingen skinka. Och jag har inte ont i magen. Mamma tjatar att jag måste börja förra en matdagbok, för att kunna se svart på vit vad jag kan och inte kan äta - eller vad jag får mindre ont i magen av. Jag vet inte allt, men till en 60-65% så har jag nu koll vad jag kan och inte kan äta. Åh föresten så var Pizzan god. Men jag orkar faktiskt inte förra en matdagbok eller i alla fall inte att skriva ner det på papper, den jag har är vad jag har provat mig fram och sedan beroende på om det gett för mycket smärta så har jag uteslutit den ur min diet som går ut på att inte få ont i magen. Vissa följer dieter av en helt annan orask, men jag har ett annat mål med min och det är att minska topparna av smärta pga det jag ätit.

Av Marie - 17 februari 2009 15:33

Jag sitter och funderar, det jag gör allra bäst - tydligen för det är det enda jag är bra på. Nå, nu sitter jag och bestämmer mig för om jag ska köpa örhängerna jag såg igår eller inte? Det vill säga innan jag tappade bort mitt shoppinghumör. Och nu sitter jag och funderar på att köpa eller inte köpa, för det är alltid bättre att tänka igenom och fundera innan man handlar än att inpulshandla. För jag kan inpulshandla, men det är för grejer som inte kostar så mycket, det är mer som ska ta i beräkning om det är över min tillåtna gräns. Men det är inte det enda jag gör, jag passar även på att läsa en del. Boken som jag råkade tappa ner i handfatet igår, den är torr men sidorna är lite vågiga nu och jag har lust att lyssna på musik som jag inte har, så det måste jag snart göra någonting åt som att ta och inhandla den.

Av Marie - 16 februari 2009 23:50

Nu är det bara några få minuter kvar till midnatt och jag har idag bla köpt Ben & Jerry, ONE Cheesecake Brownie och Caramel Chew Chew. Caramel Chew Chew påminner en hel del som center fast de är lite mindre och inte lika kladdiga, det själva glassen som står för kola smaken i dem. Båda är goda, men hoppas att det snart ska komma in någon ny smak, bara för att omväxling förnöjder men de får inte ta mina favoriter som de gjorde förra året. Sen har jag upptäckt att det inte finns så många böcker om ens någon i den lokala bokhandeln som jag är intresserad av, så det lutar nog åt att jag beställer allt via nätet, för det fanns en men den var pappa också instresserad av och det är onödigt med dubbletter. Och nu har jag kommit halvvägs in i Peppakakshuset och den är bra, men återblickarna är lite sega i alla fall i början, får se vad fortsättningen Mamma, Pappa och Barn handlar om??

Av Marie - 16 februari 2009 22:47

Det visade sig att jag inte var på något vidare bra shoppinghumör idag, jag gick och köpte min glass och åkte i stort sätt hem, fast jag missade bussen - två gånger innan jag tillslut kom på den. Jag funderade att köpa en bok om kanarieöarna innan jag trodde att jag skulle hinna till bussen. Det enda positiva är att jag inte gjorde av med några pengar, men jag får se när jag hittar något som jag vill ha. Jag såg dock ett snyggt datorväska eller mer som datafodral på accessora, för en stund sedan problemet är bara att jag inte har en laptop. Men drömma det är fullt möjligt. Men jag skulle gärna vilja ha en apple laptop, att sitta och skriva med, skulle kunna använda pengarna som jag satte in idag till en del av summan. Synd bara att det inte går att tömma spargrisen i en automat som "fixar" in pengarna på mitt konto, då skulle man slippa vänta på ens tur. Men min bank här har inte en sådan apparat men man kan alltid önska, i alla fall inte där jag bor. Nu önskar jag, men jag tror i alla fall inte att min önskan uppfylls.

Av Marie - 16 februari 2009 15:29

Gud så irreterad jag var för några timmar sedan då jag satt på bussen hem. Först missade jag bussen, men det är väl inte hela världen när de på dagtid går 4 gånger i timmen, nej det jag blev förbannad på var att se människor som plankar. Varför ska jag betala för dem? Inte tycker jag det är billigt att åka kommunalt men jag plankar inte för det. Han kunde också köpa biljetter som alla andra. Nej, han smet in i mellandörren och gick och satt sig och väntade på att "hans taxi" skulle köra honom hem. Fast i en taxi skulle han ha fått betala, jag har vart med om att chaufförer stängt av bussen tills plankare gått av, men den tiden kanske är förbi?? Nu orkar de inte säga ifrån och godtar att de plankar för att det går fortast. De får snart sätta in spårvagnar med spärrar som de redan har vid pendel och tunnelbane paronger är jag rädd för att helt bli av med plankningen, men jag blir i alla fall förbannad, för det är detta jag är med och betalar när jag köper min biljett. Pengarna går till annat än nya bussar och tåg för vissa ska åka gratis, jag kommer då aldrig att åka gratis fast man ibland får lust för man blir så arg.

Av Marie - 15 februari 2009 21:28

Tydligen ingår i alla fall första delarna av Gossip girl i Adlibris bokrea i år, jag vet inte om det gäller alla andra, men det gäller just där. Ska nog snart gå och boka innan den 23 för att vara säker på att få det jag vill ha, sen ska jag väl åka ner den 24 men handla lite mindre så man inte behöver släppa hem så mycket, det är lätt att man känner sig som en apa i armarna efter vart nere på bokrean. Annars går jag och funderar som vanligt på det mesta och jag kan ju inte komma till skott eller så är det bara jag som känner så?? Just nu är jag choklad sugen och enligt mig är det bästa godiset någonsin. Men nu är det några dagar sedan jag åt det, allså är suget inte som högst men ändå rätt högt. Men nu ska jag gå och fika för andra gången idag, då jag har fått en arraksboll. Sen bakas det bullar till nästa helg, och fiffirutorna är redan klara. Just nu sitter jag och chattar på facebook med en gammal vän, fikat får vänta lite...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards