I huvudet på Aponi

Alla inlägg under februari 2009

Av Marie - 21 februari 2009 15:02

Nu har jag läst ut Philadelphia och det hade gärna fått vara lite längre. Filmen jag kolla på igår heter Good luck, Chuck och den var väldigt kul på sina ställen, jag skrattade gått åt den. Jag kommer förmodligen att väja Kvackarna av Stephen King till min nästa bok. Kanske att jag kommer att se en film efter Melodivfestivalen, och det kommer nog bli den nyaste i min samling, The heartbreak kid??? Men först ska jag försöka att inte äta ihjäl mig, kanske lyckas jag att inte få magont i alla fall. Sen ska jag ta och städa imorgon och kanske ta och skriva lite gran på datorn. Och ta och ladda iTunes med lite fler låtar för att senare ladda in dem i iPoden, och snart kommer det några fler album hem - jag kan knappt vänta.

Av Marie - 20 februari 2009 22:05

Jag sitter nu här med en bok som för varje sida blir allt tunnare, och för varje sida som viks åt sidan så vill jag se filmen. Filmen blev ju Oscarnominerad när den kom, och nu är det inte låg tid kvar tills det är dags igen - för den 81:a gången, som sänds natten mot måndag. Jag brukar titta en stund och sen går jag och lägger mig, tycker att det tar så lång tid att man fort blir trött. Jag ska om en stund gå upp och titta på en film som jag har fått låna av min bror, men jag minns inte var den heter - så det får jag och skriva om någon annan gång. Sen ska jag även ta och passa på och beställa min böcker till bokrean, innan på söndag sen funderar jag även på det andra samtidigt. I helgen ska jag nog ta och städa och det kommer nog att bli på söndag då vi ska ha ett iförskott födelsedags party imorgon, men man kan börja plocka i ordning så det är färdigt innan dess. Men nu ska jag gå och dricka lite te.

Av Marie - 20 februari 2009 16:25

Idag har jag tagit en promenad i det kyliga men dock soliga vädret, på sina ställen var det riktigt halt, så nu har jag officiellt tröttnat på vintern. När kommer våren?? Jag vet att det inte är sportlov förens nästa vecka, men det struntar jag i, jag vill inte ha is, halka och snö mer. Men det är tur att man har solglasögon annars skulle jag ha svårt att gå ut, då jag verkar vara solkänslig men man ska ju skydda sina ögon, men det är svårt när man glömt dem hemma och har man ont i huvudet resten av dagen istället. Nu är också snart boken utläst, det har varit en väldigt intressant bok men det är tråkigt att den är så tunn, den hade gärna fått vara lite längre.

Av Marie - 20 februari 2009 00:49

Har den äran Brian Littrell på din födelsedag. Fast min röst inte räcker enda till Los Angeles, men nu har jag i alla fall försökt. 34 år, det var inte igår. Hipp hurra vad åren går.

Av Marie - 19 februari 2009 23:27

Jag har idag läst nästan halva Philadelphia och det är nu cirka 24 timmar sedan jag började att läsa den, den boken är bra men hemsk. Men jag är rätt säker på att den fortfarande är aktuell, hur skrämmande det än är. Så tror jag att aidssjuka fortfarande blir illa behandlade och människor tänker inte på det dagligen längre inte ens de som har aids, men det är en bra bok och hur filmen är vet jag inte för den har jag aldrig sett. Jag känner bara en press eller ångest över att jag har skjutit fram Ren som snö i snart 3 månaders tid, men jag tror i alla fall att jag kommer att välja en Stephen King bok, just där för att. Jag har precis gogglat kameran Panasonic lumix dmc-tz7 och den får man tydligen vänta lite på då den kommer till sverige i april, men jag ska inte klaga det är ju innan vi åker utomlands så då hinner jag köpa den. Dock finns det inget fastställt pris ännu.

Av Marie - 19 februari 2009 18:05

Har du hört talas om Kindle jag tror att jag stavade rätt nu? Det är en elektronisk bok, där man kan läsa sin nerladdade bok, som man kan beställa via trådlös 3G rätt ner i boken, du kan ladda tidningar, följa bloggar mm. Jag hörde talas om denna trådlösa bok först idag. Men tyvärr vet jag inte hur det funkar för oss om vi skulle köpa den via Amazon, då den kräver ett abonemang som bara finns i USA, men böcker skulle bli billigare då de inte trycks och man skulle spara in på träden. Men det skulle nog bli smartare om de skulle kunna släppa det runt hela världen, och att det då bygger på ett system som stöds av minst ett mobilabonemang som telia i Sverige som säljer iPhone. Men dit dröjer det nog ett tag, förmodligen ett antal månader innan alla i hela världen som har råd kan sitta med sin kindle eller liknande e-böcker i händerna och kunna läsa utan att behöva gå ut eller starta datorn för att få hem boken. Framtiden finns inom räckhåll snart när det gäller böckernas värld. Men den nya kindle finns det minne att ha 1,200 böcker sparade i "boken" och man kan även sätta in ett minne som finns i mobilen eller kameran då får man plats med över 4200 böcker på ett och samma ställe. Det skulle underlätta enormt om man älskar att läsa och även att resa, då de inte väger någonting att släppa runt på hela sitt biblotek. Men för närvarande får man fortsätta att drömma om bättre tider när den är på väg hit, för det finns nog en marknad när man slipper släppa runt på hela sitt liv i en stor ryggsäck.

Av Marie - 18 februari 2009 23:44

Nu är det bara några sidor kvar av Pepparkakshuset och den handlar om mobbing. I boken handlar det om svaga människor som ska hämnas sina förövare genom att döda dem, men att först torteras så som dem har gjort en gång i tiden. Jag har blivit mobbad under stora delar av min uppväxt men jag skulle aldrig drömma om att utkräva hämnd eller att mobba tillbaka eller någon annan. Men på ett sett är det tack vare mobbingen som jag upptäckte teckenspråket - fast man är mobbad så finns det ingen mobbing i vår skola. Känns talet sättet igen? Jag brukade smygga mig in till skolsyster innan det ringde ut för rast under lågstadiet, och ibland blev jag insläppt på mottagningen medan hon gick och fikade. Andra gånger kom jag för sent och fick då spendera rasten på toaletten, ensam på skolgården eller inne i kapprummet till skolsyster. Där var det alltid mörkt och tyst, men det fanns ingen som kunde reta mig. Där på väggen satt det en poster föreställande Drottning Sylvia - där hon visade teckenspråkets alfabetet. Och när jag såg det så sa jag till mig själv att en dag ska jag kunna det språket, för hade större risk att känna sig utanför än mig. När jag sedan på gymnasiet och gick igenom "elevens val" så såg jag att man kunde välja teckenspårk. Sagt och gjort efter 2 års studier, i både A och B fick jag tillsut både VG i A och B och i alla fall lite upprättelse fast de som mobbade mig inte var döva, men nu kan jag något som de med stor sannorlighet inte kan förstå - nämligen teckenspråket.

Av Marie - 18 februari 2009 22:28

Idag har jag tränat pilates och efteråt så fick jag ont i huvudet så jag gick och la mig för att läsa ut boken men jag somnade istället. Och nu sitter jag och kollar in bokrean istället, jag har också tittat på veckan efterlyst. Alltid lär man sig något, och tydligen finns det ett nytt sett att bli av med pengarna om man betalar med kortet på resturangen eller baren, då kortet fotas medhjälp av mobilkameran, tur att jag aldrig lämnar ifrån mig kortet utan betalar kontant på resturanger. Lite senare ska jag ta och läsa ut boken, och jag tror att jag gör det över en kopp te - varmt och gott. Men tills dess ska jag ta och spela lite.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards