I huvudet på Aponi

Alla inlägg under juli 2009

Av Marie - 7 juli 2009 22:45

Idag har tagit en promenad i kvällssolen, medan jag gick och lyssnade på Män som hatar kvinnor, och jag har nu lyssnat på mer än halva boken, vid det här laget. Jag tycker att det är rätt avkopplande att lyssna på den, när jag läste den själv vid första gången jag kom i kontakt med boken, och jag hoppas att den sista boken släpps någon gång om de hittar den, för jag gillar böckerna av Stig Larsson, synd att han dog och inte kan skriva något mer. Annars har jag kollat på lite dataspel som jag är lite intressarad av att spela, som Sherlock Holmes vs. Jack the Ripper skulle nog vara rätt kul att spela, men jag vill ha något mer, ett spel eller en film jag har inte riktigt bestämt mig än. Sen håller jag på att bestämma mig angående mina smycken, som jag hoppas att jag snart kan ta och beställa - det skulle vara så skönt om man i alla fall ibland skulle ha lättare att bestämma sig för saker. Men tills dess ska jag ta och titta på lite fler avsnitt av Grety´s Anatomy hade jag tänkt, och nu har jag percis börjat titta på säsong 3, och det verkar hända en hel del inne på sjukhuset i Settle, men det gör inget för jag får skratta en hel del.

Av Marie - 7 juli 2009 14:27

Backstreets boys släpper ett nytt album i höst har väl inte undgått någon? Eller så har dem det, men i alla fall så verkar det som att albumet släpps under september eller oktober och det ryktas om att singeln släpps under denna månad.

Jag kan knappt vänta tills albumet kommer för att det kommer bli så grymt att se dem live igen, och kanske också gå på soundcheck innan. För det jag har hört hittills från This is us är så grymt och jag hoppas att detta album kommer att innehålla lika många låtar som Unbreakalbe gjorde, för jag vill ha så pass många låtar som det är möjligt. Och tills dess ska jag bestämma mig för om jag vill gå på soundcheck eller inte... Men låtar som finns ute får mig att vilja dansa.

Av Marie - 6 juli 2009 21:20

När man är en Aspi (har Asperger Syndrom som diagnos) så har man alltid någon form av perceptionsstörning, det betyder att man har känslig för ljud, ljus och känsel. Det kan vara allt från att man inte kan gå in i ett rum, som har möbler som har kanter för man upplever det som att kanterna sticker än i ögonen, till att man "bara" reagerar på ljus, att det är för starkt eller att är riktat mot ögorna. Och ljud är en helt annat historia, det kan vara allt från att man inte står ut med ljud, till att det tar år innan man står ut med dem, sen kan man även ha så man inte får bort dem, för att man inte kan rensa hjärnan på samma sätt som "normala" utan tar in allt runt omkring fast man inte alltid vill ha alla intryg som finns runt omkring, som gnälliga människor eller människor som bråkar, för deras ljud och röster lever sitt eget liv inne i ens huvud. Något man kan bli galen på. Känsel är nog bättre att använda ordet beröring, vissa gillar det inte alls, det känns obehagligt medan vissa kan utstå det under kortare stunder eller med människor som man gillar kan man utstå beröring från, men inte lika ofta av främlingar. Alla är olika men ändå unika.

Av Marie - 6 juli 2009 20:33

Just nu har jag inte så mycket att göra (jag tittar ju en hel del på Grey´s Antomy, att jag nu har skappat en familj i sims 3, som heter Grey precis som i serien, där de är läkare. Hur insnöad får man vara?) Jag ska nog ta och förnya mitt medlemskap på fancluben ikväll eller imorgon, annars har jag läst en del och bara tagit det lugnt. Jag kände inte för att gå ut idag, vädret var för deprimerande - tråkit, får se om jag går ut imorgon istället? Annars kan jag ju fortsätta kolla in några fler avsnitt av Grey´s tills jag hittar något annat att sysselsätta mig med, som att ta och börja städa, det behövs men på något sätt kommer jag inte igång. Hoppas att jag ta och börjar inom de närmaste dagarna. Det är skönt när det är rent.

Av Marie - 5 juli 2009 19:19

Det känns verkligen i kroppen när man inte har gått på ett par dagar, senast jag promenerade var för 5 dagar sedan, på en båt kan man inte riktigt promenera omkring, och det sämsta är att det kommer att vara jobbigt i ett par dagar till innan det inte märks längre. Men det tog sin tid att slita sig en stund från Grey´s Anatomy, så man kunde komma ut en stund, och man märke att det är kyligare i luften, det luktar nästan höst. Annars har jag läst en del idag och har nu kommit lite längre än halva boken, det tar ett tag att läsa boken (pga hur tjock den är) men det gör inget för jag gillar den här boken, och vill inte att den ska ta slut - för fort. Får se vad jag gör resten av dagen? Förmodligen återvänder jag till Grey´s men det finns även andra saker som jag skulle vilja göra också. Jag hoppas jag hinner med en del av dem, och att jag kommer att göra en del av det andra imorgon - för att det börjar verkligen bli på tiden.

Av Marie - 4 juli 2009 23:24

Här sitter jag, och idag har jag inte fått mycket gjort. Jag har klippt häcken, men jag kom aldrig iväg på en promenad för att det låg ett oväder ivägen för mig, och jag tycker inte om att promenera med det över mig, så istället har jag kollat klart på hela säsong 1 av Grey´s Anatomy, och det blev många skratt innan den tyvärr tog slut - och jag har ännu bara ett 1 avsnitt av säsong 2, men det ser ut att vara en rolig serie. Får se om man får skratta en hel del till? Annars har jag tagit en del foton på min katt, när han lekte att han besteg Mont blaue, eller ja han la sig och somnade på en stenhög, och det är därför som han alltid eller nästan i alla fall kommer hem med smutsiga tasar. Han har två kärlekar i livet eller egentligen 3 - kyckling, bilar och bli smutsig och till hans glädje så får han ta del av dem alla tre, så man kan säga att han är en lycklig katt - som nog var en meckaniker i sitt förra liv eller tro att han var det i alla fall. Nu får jag se om jag avslutar kvällen med fler avsnitt av Grey´s eller om jag ska ta och läsa lite gran, jag har lite mer än halva Bokcirkelns bekännelser kvar innan jag kan ta och börja med en ny.

Av Marie - 3 juli 2009 16:47

Det känns som hundra grader ute, eller så är det bara jag som tycker det? Nu har jag i alla fall hämtat ut boxen, och jag får se om jag ser klart hela säsongen av Gossip Girl innan jag börjar att titta på Grey´s Anatomy eller om jag börjar se Grey´s Anatomy emellan. Får se om jag orkar ta en till promenad idag i värmen? Jag har redan tagit en då jag inte orkade stå kvar och inte göra någonting i ca 22 minuter, då kunde jag lika bra ta en promenad ner till stationen, och inte underlättar det att värmen smitter in under min kjol och stannar där - det känns som att jag är en vandrande bastu just nu. Det åskade/blixtrade tidigare idag men av det känns ingenting, det känns bara äckligt kvalmit och jag skulle önska om det kunde regna en dag eller två just nu, så att det blev lite svalare ett tag.

Av Marie - 2 juli 2009 23:00

Hu, jag har aldrig hört så mycket klagande på en och samma dag. Hej, nu är jag äntligen hemma från dagskryssningen. Det klagas på allt mellan himmel och jord, de som satt vid vårt bord och åt. Maten vad både för salt, kall, varm och söt. De skulle inte ha efterätt sedan slutade de med att de åt två tallrikar kvar. Jag skulle aldrig ha stått ut en dag under samma tak som dem två. Nu är det så skönt att vara hemma, nu ska jag bara försöka få matgästernas två "röster" kagomål ur mitt huvud, innan jag går och lägger mig. Idag har jag mest suttit i solen och druckit vatten och tittat på utsikten än att lyssna på musik, men framför allt läsa. Jag har läst en del, men jag ska försöka läsa igen det jag missat idag medan jag väntar på CSI Miami. Nu har jag inte så mycket mer jag ska göra idag, får se vad jag hittar på imorgon. Jag ska i alla fall hämta ut tv-serie boxen sedan får jag väl ta och promenera som vanlig. Men det ska bli skönt att sova sedan, får se vad jag gör mer imorgon?? Hoppas att det fläcktar imorgon, eller att det börjar bli svalare.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards