I huvudet på Aponi

Alla inlägg under oktober 2008

Av Marie - 14 oktober 2008 22:21

Dags för fler tester? Idag gjorde jag ett vitamintest, 9 av 10 är inte fy skam,

det står till och med att det är strålande resultat.

Men hur ligger det till med din rese-IQ? Dags att kolla kanske? Jag fick 12 av 15 rätt på rese-IQ och gör mig till en globertroter med hög rang, det är frågor och platser och även om språk. Sen gjorde jag ett test med att lista ut platser i Stockholm via flygbilder. Mitt resultat? 8 av 8 rätt. Bra! Du kan ditt Stockholm! Och så till sist testet om vår kungliga huvudstad. Jag trodde att det skulle gå sämre än vad det gjorde. 6 av 8 om Stockholms historia.

Av Marie - 14 oktober 2008 14:54

Hej, igen. Jag tog och vägde mig igår, det är något jag avskyr för den brukar inte stanna där jag vill väga. :P Men det var inte så fallit faktiskt, för jag har gått ner i vikt, 1,9 kg på 2,5 vecka, det borde vara lagom. Vill inte gå ner för mycket för att det sedan ska vända, eller går ner för fort så att huden bara hänger som en tältduk sedan när man har gått ner dit man bör ligga enligt BMI. Jag vet inte hur nära BMI man ska ligga, men jag vet i alla fall att jag väger för mycket till min vikt. Med några kilo över 100 till en kropp som är kortare än 1.70 så gör det inget att jag nu börjar att gå ner nu. Men jag har börjat att förstå maskinen nu som jag har.

1 mil = - 0,5 kg 

2 mil = -1,0 kg

osv jag hoppas att det inte vänder snart. Men det är ju pga att jag rör på mig som jag går ner, för jag skulle nog kunna hjälpa till så att det gick snabbare om jag kunde ha ätit fullkornsprodukter, fibrer och annat nyttigt. Istället äter jag det man inte ska äta, och går ner ändå. Vilket är vitbröd, i mindre mängder än förut glass en vecka i månaden och så godis, men inte lika mycket som jag har ätit förut. Nyckeln är nog att röra sig och äta mindre än man vill ha av visa grejer. Men nu måste jag sluta! Hej svejs.

Av Marie - 13 oktober 2008 22:32


"Ödet ger oss släktigar, men våra vänner väljer vi själva. "

       ...

"Det finns ingen bättre spegel än en god vän."

       ...

"Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken."

       ...

"En sann vän är en sällsynt fågel."

       ...

"Politiker är som krokodiler, stora i käften, men saknar öron. "

        ...

"Vägen till startplatsen är den längsta."

         ...

"Många är kallade, men få utvalda."

Av Marie - 13 oktober 2008 19:53

  • … om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar har du producerat tillräcklig energi för att värma en kopp kaffe?
  • …hjärtat producerar så pass stort tryck när det pumpar blod runt i kroppen att det kan spruta 914,40 cm?
  • ...cirka 2/3 av din kropp (65 %) består av vatten? Exempel: En person som väger 45 kilo går och bär på 30 liter vatten.
  • …vattnet runt om i din kropp transporteras fram genom blodet och flyter fram genom sammanlagt 10 000 mil blodkärl (ett varv runt jorden är 4 000 mil) och fyller alla celler och benhålor?
  • .. vi tillverkar 1,5 liter saliv varje dygn? I en enda milliliter kan det finnas 10 miljarder bakterier. De flesta av bakterierna är "goda" bakterier, som vi behöver för att hålla oss friska. Saliven hjälper oss bland annat att känna smak.
  • … man blöder cirka en halv deciliter under varje mensperiod? Eller att du har mens i mer än 2000 dagar i ditt liv eller att det motsvarar omkring 6 år...

Av Marie - 13 oktober 2008 18:35

Jag sitter och kollar in den senaste katalogen från Bon'a Parte, vinterkatalogen. Lika mycket som jag gillar att stå i provhytten lika mycket gillar jag att träna. Men ny tränar jag faktiskt mer än jag står i en provhytt, hur ska man då få hem kläderna? Jo, man handlar dem på nätet. Nu har jag även hittat strumpor, i 100 % bomull på nätet, får ta och beställa dem sen, för att strumpor är något som går åt. Har ni märkt det? Men jeansen får man beställa på ett annat företag tex Ulla Popken, som har jeans med korta storlekar.

Av Marie - 13 oktober 2008 17:50

Idag ramlade Hennes ner i brevlådan. Och med den lite information om webb adresser, jag tänkte dela med mig av en sida som ger information om att shoppa grönt. Det finns alltmöjligt att välja på, som att tex köpa ett träd eller varför inte 10 st träd i julklapp eller i fars dag som är nästa månad. På den sidan kan man även hitta andra smarta saker på. Eller varför inte ekologiska hårvårdsprodukter?


Av Marie - 12 oktober 2008 23:31

Alla bsb fans lyssna på Lisa Miskovsky nya Shape of my heart, hon har lånat flera rader från Shape of my heart som hon var med och skrev på till Backstreet boys, nu kallar hon den nya another shape of my heart med inlånade text från sina "förra" hit, som hon skrev för ett par år sedan. Lyssna själva så känner ni igen er.

Av Marie - 12 oktober 2008 22:53

I dvd väg,

  • Mamma mia
  • Definitely, maybe

"Presentkort" till guldviva.com

+ någon bok, vet ej vilken nu

annars så ser min önskelista lite tunn ut är jag rädd. Då är det tur att jag har några veckor till på mig.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards