I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 2 november 2008

Av Marie - 2 november 2008 23:50

Vill jag ha gjort följande:

  • Städat
  • Läst ut Förlorad, och Född på en blå dag
  • Beställt kläder
  • Shoppat på guldviva
  • Köpa av min födelsedagspresent?
  • Beställt stegräknare
  • Bestämmt om jag ska ha Ps3 nu eller om jag ska vänta tills nästa år?
Av Marie - 2 november 2008 23:27

Vi med Asperger säger att alla andra som inte har Asperger är normala tillsvidare. För vad är egentligen normalt?

Foskare har i alla fall upptäckt att människor inte får rynkor på samma sätt som normala tillsvidare. Det tror de är för att vi inte använder våra nervtrådar på samma sätt. Så den enda antirynkkrämen som fungerar är om man har Asperger syndrom eller ej. Vi har även ett bättre detalj minne och har lättare att tänka logiskt och med det se ord som är felstavade eller meningar som har gramatikfel.

Jag blir ibland irreterad när jag läser en tiding eller en bok när jag hittar stavfel eller gramatikfel. Läser de inte vad de själva skriver? Och ibland hittar de på nya ord. Ibland är det bara för irreterande att kunna se, höra och tolka allt.

Av Marie - 2 november 2008 19:49

Och nu sitter jag här och har ont i huvudet, så jag har inte lust att städa, beställa kläder eller något annat som brukar vara kul. Jag ska prova med att lyssna på musik om en stund för ibland så hjälper det. Annars så gör jag inte så mycket, har läst lite till idag, men jag orkar inte läsa så mycket då jag har ont. Suck, jag skrev förrut några rader i min bok också, men snart måste jag och komma på fler ämnen som varje kapitel ska innehålla. Det är lättare att skriva efter det, då man har bestämmt vad de ska handla om.

Men nu tar jag en paus en stund och hoppas att den här huvudvärken är bara tillfällig.

Av Marie - 2 november 2008 16:24

Så nu komma jag äntligen iväg, och jag köpte mig ett kosta boda glas, som går i Petrolfärg? Jag tyckte det var snyggt i alla fall, men jag skulle gärna vilja ha fler. Glasen till höger säljs i två-pack och nu funderar jag på att låta dem kunna användas som snapsglas? De ser ju så gulliga ut.

Annars sitter jag och kollar på Playstation 3, det finns några spel som är intressanta som, lost, råttatouille, bourner conspiracy, little big planet, gran theft auto 4. Får se hur jag gör, och när det blir av. Men det verkar roligt, och jag har ju 2:an, så jag vet att visa spel är roliga, medan andra - inte så mycket. :-)

Av Marie - 2 november 2008 01:29

Jag hittade en sida där man kan köpa påsar/kassar till ha matvaror i, när du är på din shoppingrunda men inte vill använda plastpåsar så är det här ett anternativ. Påsen till vänster heter 24/7 bag och finns i 5 färger och kostar 12$ medan påsen heter loopt bag och finns i 4 färger och kostar 6$.

Du hittar dem hos flip & tumble.

Av Marie - 2 november 2008 00:59

Bilder från snirkla.se


Det här är saker som jag hittade och som jag funderar att köpa, julgranskulorna + snöstjärnorna tänker jag hänga upp i fönstret. Och advensljusstakarna, är i en liten ovanlig typ av ljusstake. Det skulle nog kunna bli fint ihop, julgranskulorna är av olika omkrets annars är det samma mönster, och jag gillar färgen. Och det i fönstret blir nog fint tillsammans.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards