I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 6 november 2008

Av Marie - 6 november 2008 23:52

Bilder från filmen ps. i love you 


Nu har jag suttit och läst lite om skådelspelarna i ps. i love you, när jag såg den första gången (har för tillfället sett den 2 gånger) så kände jag igen, en som är arbetskollega med Gerry och han är även gift med Hollys vänninor. Han var ju med i Buffy och vampyrerna. Jag visste väl att jag hade sett honom någonstans. :-)

Jag minns ganska lät ett ansikte sedan är det ett annat femma att komma på namnet till ansiktet. Annars så sitter jag och läser, fast jag inte helt kan släppa ps. i love you ur tankarna. Det är länge sedan en film hade en sådan påverkan på mig.

Av Marie - 6 november 2008 23:05

Idag har jag läst en del i mina böcker, jag skulle väldigt gärna se slutet av dem, men inte än - är jag rädd. Men jag är mer närmare slutet i den ena än med den andra. Vad har jag mer gjort? Jag har suttit och tittat på kläder, där jag gillar färgerna, sedan har tänkt att jag kanske ska ta och shoppa underkläder snart igen. De går sönder några varje år - typiskt.

Jag har också skrivit lite på min "andra" bok, och tagit mitt medel idag igen. Jag märker att de ger resultat av att dricka kisel, men det smakar trä, så man vill helst att man kunde svälja allt på en gång i en enda stor klunk. Men jag klarar tyvärr inte av det.


Kisel stabiliserar bindväven och gör den elastisk. Den stärker hår, hud, naglar, tänder, skelett, muskler, blodkärl och slemhinnor. Kisel finns också rikligt i thymus. (viktig del i immunförsvaret)
Kisel behövs för tillväxt och utveckling, är nervlugnande och stärker motståndskraften. Kisel är ockås viktigt för lederna. Med stigande ålder minskar koncentra-tionen av kisel i thymus, blodkärl, hud, leder och bindväv. Samtidigt ser man en tilltagande förkalkning samt förslappningar i de stora blodkärlen.

Av Marie - 6 november 2008 15:58

Solens strålar sänker sig över kullen

Himlen färgas orangea

En stilla gulsparv sitter i busken

Frosten har täckt rönnens bär

Sakta kommer mörkret smuggande

Dimman lägger sig sakta över landskapet

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards