I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 10 november 2008

Av Marie - 10 november 2008 23:35

Nä nu ska jag ta och göra i ordning lite te och hitta något att äta. Och kanske ta och läsa ut Ge mig en dag till, det är ju snart "bara" 50 sidor kvar. Jag har i alla fall valt ut nästa bok, Diagnos: Strypt av Peter Gissy.

Jag ska se vad jag gör imorgon? Kanske åker jag och tittar på ett Ps3-konsol eller så går jag på promenad? Eller så blir det bägge ock. Men annars vet jag inte vad som kommer att hända imorgon - i alla fall inte än. 

Av Marie - 10 november 2008 22:55

Nu har jag hittat en bok som jag tänker önska mig. Diagnos: Gisslan, jag snart redan läst Diagnos: Mördad och Diagnos: Strypt. Men jag tror även att jag vill läsa, Jag trodde du var ensam. Annars har jag ännu inte kommit så långt. Höll på att glömma. Mamma mia. Men om jag köper Ps3 innan jul så kan jag ju alltid önska mig ett spel, fast jag inte vet om det finns något på rak arm?


Av Marie - 10 november 2008 22:32

In the land of women

Suburban girl

The prince & me

Wedding daze

I culd never be you woman

The prince & me 2

Av Marie - 10 november 2008 22:18

Boken handlar om den förlorade sonens uppväxt. Hur han fick ta hand om sin syster medan deras mamma tvingades jobba under glopord efter att hon skild sig på 50-talet i Usa. Man slits mellan hur hans uppväxt var utan pappan närvarande och hur han sen blev efter att ha bildat sig egen familj. Men sen får man även vara med om när han under en dag får tillbringa en högst vanlig dag med sin mamma - sin döda mamma.

De pratar om det som vart, medan de bägge levde och hela tiden kommer minnen tillbaka om hur det var då. När han går på College så dyker hans pappa upp igen, och han känner sig skyldig att han vill tillbringa tid med honom och försöka lära känna honom sedan han försvann. Men det är inte lätt, då han känner en skuld åt sin mamma att han väljer en person som har svikit dem genom alla dem här åren.


Det är en bok som väcker frågor, och tankar. Och sina egna frågor besvaras inte, men man känner sig ändå delaktig. Att man sitter med där på ett hörn och får höra samtalet mellan en son som vill ta livet av sig och sin redan döda mamma.

Av Marie - 10 november 2008 16:31

Nu ska jag ta och berätta om ett reseminne som utspelade sig i Sevilla, Spanien 7 juli, 2005. Vi hade tidigare under dagen vart i Gibralatar och när vi ändå hade hyrbil så bestämde vi oss för att åka till Sevilla och kolla in ett av världens största katedraler, och den var mäktig. Men ingen av oss hade efter vi hade lyckats hitta katedralen någon aning om hur vi skulle komma hem till hotellet i Torremolinos.

När vi stod och väntade på vår tur vid ett trafikljus så körde en bombbil upp bredvid oss, och med tänkte på vad som hänt tidigare samma dag i London så blev vi skrämda och hade till och med ett förslag att de hade en av London bomberna i bilen. Det är konstigt hur konstigt ens hjärna fattar beslut ibland, men vi blev lättade när vi när våra vägar skildes från bombbilen. Men vi hade ju ännu inte listat ut vilken motorfil vi skulle köra upp på. Lösningen kanske ni frågar er om? Framför oss körde en lastbil som släppte ut något vit, lätt föremål. Det kan ha vart frigolit? Och jag gav ett förslag att vi skulle följa efter den för att den vita frigoliten? fick mig att tänka på snöflingor. Vi skrattade gott åt att vi inte hade någon aning var vi skulle åka, och mitt förslag hur vi skulle hitta den rätta vägen. Men vi tog i alla fall och följde efter lastbilen och gissa? Vi kom ut på rätt väg och kom hem till slut. Det kanske inte var den rätta beskrivningen eller fordonet men vi kom hem innan det blev natt.

Av Marie - 10 november 2008 16:24

Jag fick hem skärpet i lördags, jag fick en avi i fredags men jag hade ingen lust att hämta ut det då, och sedan på lördagen så kom mamma hem efter att ha hämtat sitt packet och då hade hon fått mitt packet med, fast att jag hade avin hemma. Och idag kom stegräknaren hem, jag trodde att jag skulle ha sönder stegräkaren alternativ att mina fingrar skulle bryttas av när jag försökte få upp locket. Det tog en stund innan den "öppnade" sig, och jag som trodde att jag skulle behöva ställa in längden mellan mina steg, men det behövdes inte, såg jag när jag öppnade den.

Jag var i alla fall inne på stegdagboken och registrerade mig, men idag har jag inte lust att gå ut. De regnar och blåser, det ska bli skönt att ta och krypa upp i soffan och läsa lite till.

Kanske är det snart dags att välja en ny bok efter den här, då den är rätt tunn, 202 sidor. Jag kanske tar och skriver om den sedan?

Av Marie - 10 november 2008 15:15

Nu sitter jag och läser Ge mig en dag till, jag har kommit ganska långt om jag får säga det själv, är ju snart halvvägs in i boken. Hmm, vad har jag annars gjort? Jag har inte köpt något Ps3 idag, men det finns andra dagar.

Jag ska ta och titta på doctors om ett par timmar, sedan blir det väl Färjan och cityakuten också. Men jag kan ju alltid ta och kolla in Ps3 senare i veckan. Annars så har jag suttit och tittat på en ny dator, för den jag har, har börjat agera konstigt. Det är kanske ingen idé att vänta en vecka till? Det är kanske dags nu, för när jag kollade på en film på dator igår så började de bestäma när det skulle pausas och spelas. Så jag tror att den håller på att gå sönder.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards