I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 24 november 2008

Av Marie - 24 november 2008 16:12

Jag åkte aldrig ner till centrum idag, det snöar och blåser lite för mycket. Jag vet ju inte om jag kommer hem igen, så jag får se om jag har bättre tur med vädret imorgon istället. Men jag har i alla fall börjat på en ny bok, Den jag aldrig var av MajGull Axelsson. Jag har inte läst så mycket i den än, så jag vet inte vad som har hänt - för i ena kapitel så vet hon inte vem hon är, föllt av att hon sitter i fängelset och att hon är minister. Men det kan ju röra sig om olika peridorer av hennes liv också. Att hon har vart minister och att hon nu sitter inne i fängelset. Eller så är det en bok fyld av frågor vem man är, och om man är den man tror att man är. Jag vet inte riktigt. Förhoppningsvis vet jag mer när jag har läst ut boken.


Av Marie - 24 november 2008 15:49

Jag är lite små kall nu, jag har två gånger under de senaste 3 timmarna (vet inte varför jag gör det) sopat av altanen från snö.

I bara t-shirt och klänning. Men med all den snö mängd som nu kommit ner så börjar man komma in i julstämning, det tycker i alla fall jag. Ska i alla fall ta och beställa lite saker sedan, som shampo och smycken. Tror även att jag ska ta och beställa en boklampa också, det verkar skosamare att läsa med en sådan på kvällen. Just nu ska jag nog ta och diska av, något jag hatar då jag har "vintereksem" på händerna och vatten gör att det börjar klia. Men någon måste göra det, så jag får väl offra mig nu.

Av Marie - 24 november 2008 14:02

Det är tur att man inte ska ut och flyga. Man bedömer att 6000-7000 resenärer har drabbats av förseningar på Arlanda på grund av snöovädret. Och med bara en start- och landnings bana (av 3) kan användas och endast hälften av planen kan lyfta och landa.

- Vi får räkna med att det blir förseningar med åtminstone upp till två timmar för varje avgång under morgonen och förmiddagen. Vinden är fortfarande mycket kraftig, säger Helena Miller, vid Arlandas presstjänst.


Två brandbilar under utryckning körde på förmiddagen av vägen mellan Spånga och Berga utanför Vingåker, uppger Sveriges Radio Östergötland.

Två brandbilar skickades till brandplatsen och för att komma snabbare kom dit tog förarna en genväg. Men vägen är krokig och hal och båda bilarna sladdade ned i diket.

En av bilarna tog sig upp på vägen igen av en egen kraft medan den andre hjälptes upp av en lantbrukare med traktor.

Efter dikeskörningen kunde brandmännen fortsätta sin resa. De kunde tillsammans med kollegor från Finspångs kommun släcka villabranden.

Snöovädret verkar inte ha påverkat tågtrafiken. Enligt Banverkets presstjänst kan det vara smärre förseningar på några minuter på grund av att snö kommit in i växlarna.


Jag tror inte att jag vill åka tåg, köra brandbil eller flyga idag. Med risk att sitta fast, i timmar i kö som följd. Att det ska se lika dant ut år efter år. Har snart lust att säga; Ja, vi bor i Sverige - det brukar snöa här. Ändå händer detta! Och vem var det av brandmännen som kom på den smarta idé att ta en genväg? De om några ska väl känna till att en genväg egentligen är en skenväg.

Av Marie - 24 november 2008 01:18

En snöflinga singlar ner och landar i ditt hår

Marken är täckt med vit snö

Stomen yr utanför husknuten

I kaminen knastrar veden stilla

Utanför fönstret syns fotspår i snön

En ensam domherre sitter i björken vid huset

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards