I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 15 november 2008

Av Marie - 15 november 2008 18:59

JAAAAAAAAAAA! Oj, det blev visst lite väl många A men jag blev så glad, jag har nämligen hittat lampan som jag efterlyste i förra månaden. Det jag menade heter LightWedge, och som jag kollade på för mer än ett år sedan, men jag kom inte på vad de hette, och nu har jag hittat deras hemsida igen.

Förut att köpa den till mig, så skulle jag även kunna ge bort än i julklapp. För det är behagligare att läsa i en sådan boklampa än i en vanlig lampa speciellt om man delar sovrum.

Av Marie - 15 november 2008 18:49

Vi har sedan vi skaffade telefonsvarare haft samma meddelande.

*Vårt efternamn* samt: vi kan inte svara just nu, vad god lämna namn och nummer efter pipet så ringer vi upp.

Men nu har pappa ändrat det. Till:

Bernadotte kan inte ta emot ditt samtal just nu.

Var god lämna ditt namn och nummer så ringer hovet upp dig, när de får tid.

Och vad säger att de har kommit hem till oss? De kan väl tro att de har hamnat på slottet eller drottnigholm, jag vet inte vad jag ska tycka? Men jag fick höra detta meddelande först idag när jag ringde hem.

Av Marie - 15 november 2008 18:24

Bild från sjöfartsverket. 


Snart så kommer vinter hit, men det är rätt mysigt det också. Att få vara inne och dricka te och läsa en bok eller kolla på en film. Men sen är snöflingor så fina också. Tänk att det finns miljoner olika snöflingor och de enda de har gemensamt är formen av en sexhörning, de har alla "sex hörnor" men sen berode på väder, vind och temperatur hur slutresultatet blir. Regn skulle man kunna slippa nu speciellt som det börjar kännas som att hela atlanten har regnat ner på Sverige iår, hela vintern, delar av sommaren och hösten har inte sett ut på annat sätt.

Men jag gillar inte att halka och framför allt inte slask. Men jag har en aning om att jag inte kommer att få igenom mina krav. :P


Av Marie - 15 november 2008 17:50

Bilder från room.


Jag var och hämta packet med kläder för ett par timmar sedan, jag ska ta och öppna det om en stund. Jag har också gått igenom bloggen och kollat så att den nu har bildlänkar, och fungerade länkar.

Annars är det som vanligt - jag har ont i magen, som alltid, suck. Annars så såg jag några koppar som hade snygg färg, lila eller blålila beroende i vilket ljus man ser dem i, men de ser snygga ut. Annars sitter jag mest och läser, och boken jag läser just nu är rätt tung eller jobbig, så jag blir rätt trött i ögonen av den. Det är en händelse från 1968 som den speglar och som har med att göra med något i nutid. Där av huvudvärken, att tänka mig in i Båstad 1968, i en plats jag inte sett och ett årtal jag inte levt och tennis som inte är någon höjdare. Men jag kämpar på.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards