I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 4 november 2008

Av Marie - 4 november 2008 23:54

Vad jag ska göra innan jag går och lägger mig är att bytta lakan. Jag funderar om det kan ha vart en av anledningarna till att det tog en stund att somna idag? Jag går från rött sänglinne till rosa, med rosor på - men det är i alla fall rent och doftar gott.

Sen kanske jag ser om ps.i love you medan jag dricker en kopp te. Och sedan jag såg den filmen för lite mindre än 24 timmar sedan så känns det som att det kliar uppe i hjärnan. Så jag kommer nog att få ta och börja att skriva min egen ps. i love you. Jag hoppas att jag kan göra det sammtidigt som min andra som faktiskt heter Välkommen till mitt Key West.

I stora drag därför att jag har aldrig varit i Usa och så är det ju min historia. Jag har redan ett namn till nästa bok, fast den ligger ett år längre fram i handlingen. 

Av Marie - 4 november 2008 22:50

Jag tror att jag kommer att fortsätta att skriva om filmer och böcker som jag har "fått på hjärnan". Det är ju ändå min blogg. Förmodligen kommer jag även att få utlopp för saker som jag går och tänker på genom att skriva ner dem. Jag vet inte om det så intressant att läsa, men det är dock skönt att skriva om det, och av sig.

Det kan även hända att jag kommer att skriva om andra saker som jag har fått på "hjärnan".

Av Marie - 4 november 2008 18:31

Hu, nu har jag sprungit på maskinen, i hela 3 km. Och sedan dansade jag i ytterliggare 3 minuter, så nu är jag slut. Visste du att hjärtat slår 100.000 slag per dag om ditt hjärta slår 70 slag per minut, och det pumpar runt 6800 liter blod per dag. Ja, du läste rätt - 6800 liter blod per dag.

Jag tror att det är dags att köpa en blodtrycksmaskin för att se hur mitt hjärta mår. Ska du göra detsamma?

Av Marie - 4 november 2008 16:50


Jag sitter nu och väntar på mitt packet, med filmerna - för i det packet finns även boken ps. i love you. Jag kan inte få nog om den filmen, och nu efter ha sett filmen så kan jag bara hoppas att boken är bra eller bättre än filmen. Jag har än så länge inte läst en bok där filmen sedan är bättre än boken, men det finns alltid andra böcker och filmer att titta på och läsa.

Men jag hoppas också att man får komma Holly och Gerry närmare i boken, än vad som hinns med i filmen. Fast jag för tillfället har svårt att tänka på någonting annat. Jag bara måste titta på den igen och igen och igen. I alla fall tills boken kommer.

Av Marie - 4 november 2008 15:14

Jag kunde inte låta bli att kolla på filmen igår - Ps. I love you. Och den var så sorglig, vacker, rolig - under 2 timmar. Jag grät, jag var rörd och jag ville aldrig att den skulle ta slut. Vilken den ju gjorde, men det hör inte hit. Detta har blivit en ny favorit bland några väldigt få som har klarat sig på toppen. Jag kunde knappt somna efter att jag sett den här, för den var så bra att jag låg och tänkte på ett annat slut, ett lyckligare. Att allt som hänt bara var en dröm.


Det hela börjar med ett bråk som eskalerar i lägenheten om att han vill ha barn, och hon vill vänta. Han tycker dock att det inte finns någon idé på att dra ut på det, fast de inte har en trygg ekonomi så vill han ändå att de ska försöka. Sen får han en tumör i hjärnan och är död inom 6 månader. Då ångrar hon allt - vi får nu följa med på en resa hur det är när man har förlorat någon, som man håller av. Några veckor efter minnesstunden fyller hon år, och på hennes tårta finns ett meddelande från hennes döde man. Detta meddelande följer av många fler, som kommer en gång i månaden under ett år. Då han försöker att göra sorgeprocesen lite lättare för henne, de träffades på Irland, och i ett av breven så står det att hon ska åka tillbaka, se allt med nya ögon igen - försöka att hitta kraften att leva vidare. I brevet hon får medan hon är på Irland så står det att hon ska söka och finna det som gör henne unik, han ska hjälpa henne på vägen. Och det hon upptäcker, kommer hon efter att hans brev har tagit slut - att jobba med det hon finner att hon ska syssla med. Och i hennes sista brev står det att han känner sig hedrad att fått ha henne tills sin fru, att hon var slutet av hans liv - men att han bara är ett kapitel av hennes. Och alla brev är undertecknade - ps. i love you. Se den, du kommer inte att ångra dig.


Av Marie - 4 november 2008 01:35

Så nu har jag även beställt stegräknare. Det verkar nu som jag har gjort en hel del av det jag bestämde mig för att göra igår. Nu har jag ju bara tre saker kvar på den listan och en av dem var att städa. *suck* Det bästa med det är att man kan hålla på i flera dagar så att man inte måste göra allt på en dag, för ingen annan bor i mitt rum. Jag har börjat att plocka bland sakerna, och slänga sånt som jag inte ska ha kvar men det är i alla fall tråkigt.

Jag har också beslutat mig för att skjuta upp beslutet om att skaffa mig en Ps3 i alla fall tills nästa vecka. Får se om jag har råd bara? Måste räkna lite på det ett tag, och sedan vad ska jag ställa den?

Jag tror att jag går och sover på saken i alla fall nu, Laila Tov. <--- Hebreiska

Av Marie - 4 november 2008 00:45

Nu har jag tagit och beställt mina jeans, vilket är på tiden. Hoppas att det passar nu bara. Det tog en stund att beställa, och kolla storlekar. Och så tog jag och hittade ett rött skärp, som jag bara var tvungen att ha. En period av mitt liv, var jag grön, sedan svart och nu är jag inne i röda periden. Sen har jag inte lyckats hitta mitt svarta skärp ännu, och jag måste ha ett skärp, och nu har jag en till färg att bytta med. För det svarta är av samma model, var den nu är någonstans?

Tänk er ett rött skärp till ett par mörkblå jeans?

Jag har redan vinterskor, sneakers och jacka som är röda.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards