I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 17 november 2008

Av Marie - 17 november 2008 22:07

Och så var Dr Pratt ute ur Cityakuten. Snart är de ju inga kvar, och man börjar fundera om de ska ta och lägga ner hela serien? Annars skulle jag gärna vilja bo i kanada eller i Usa där Bsb turnéar runt för andra gången den här hösten. Jag skulle så gärna vilja träffa dem igen. Fast det har jag inte råd med, att flyga dit och bo på hotell, men man kan drömma om det. Då är det ändå tur att deras nya plata kommer nästa år och att man får chans att träffa dem då istället, för nu.

Annars sitter jag här och har tråkigt. Jag har inget att göra på ett tag och inget att göra det med. Ibland saknar man att man inte har så där jättemånga vänner, utan färre än vad man ha plats för i en hand. Och det är när man skulle vilja ha fler, men jag vet inte hur det skulle kunna gå till så jag kan lika gärna göra som vanligt nämligen ingenting. Önskar ibland att det vore annorlunda.

Av Marie - 17 november 2008 19:15

Jag passade på att tvätta näsan när jag ändå var ute i köket. Jag tycker att jag nyst för ofta på sista tiden. Och för ofta är flera gånger i veckan, men det är om man framför allt har allergier som pollen som man ska skölja näsan varje dag under säsong. Jag har turen som inte har en ren odlad allergi - längre utan är idag bara känslig. Annat var det när jag var barn och hade barnastma och allergier mot nikel.

Man köper enklast en nässköljare på apoteket och blandar iordning sin egen koksaltlösning och spolar först den ena näsvägen, snytter sig och fortsätter i den andra näsvägen, snytter sig så är man klar.

Koksaltlösning ska vara 5 dl ljummet vatten och 1 tsk salt som man rör runt innan man börjar att "tvätta näsan". Om man följer anvisningarna har man 0,9 % salt i kärlet, lika hög koncentrat som våra celler innehåller.


Min näsa var riktigt smuttsig. Man riktigt ser hur smuttsen försvinner när man spolar näsan, men det kliar lite tills man är klar och kan snytta sig, men efter åt känner man sig så ren. Men det är inte bara näsan som man spolar utan också bihållan ovanför näsan, i pannan. Och har man bihålleinfektion ska man spola näsan varje dag. Men så långt går inte jag, då jag inte har dem problemen. 

Av Marie - 17 november 2008 18:37

Jag tog ju och beställde datorn på kvällen den 13 november och den skulle var beräknad till den 21 november, döm då min förvåning att de redan har skickat iväg den. Det var väldigt snabbt! Det låter nästan för bra, för att vara sant. Men det ska bli kul att äntligen få spela Overlocked och att kunna få ett snabbare flytt i sims 2 innan 3 kommer. Oj, jag glömde att CSI:NY spelet kommer innan sims 3 och den ska också bli kul att spela, men sims 3 har man ändå väntat på i 4 år nu, så det är stort att snart kunna spela det. Hoppas att den inte har så många buggar i sig bara.

Jag hoppas bara att magen kunde ta bort min mollande smärta i magen och att jag mår illa och är trött. Snart tar jag och dricker en mugg oboy för att få upp energin. (Ibland försvinner illamåendet då.)

Av Marie - 17 november 2008 17:31

Det finns små saker man kan göra för att ta tillvara på våran miljö. Som att börja äta ekologiskt. Men man behöver inte kasta allt och börja från noll där allt är ekologiskt, först ska man bytta bort allt som man äter ofta av.

  • Som mejerivaror
  • Barnmat
  • Ägg
  • Som kravmärkta kött - gris- och nötkött och kyckling
  • Ris
  • Spannmål - majs, vetemjöl och havre
  • Sen vindruvor, potatis, russin, bönor, jordguppar mm
  • Övriga grönsaker och frukt.

Och detta för vad bekämtningsmedel och konserveringsmedel som det tillsätter är giftiga för oss - lika mycket som kommer ut i miljön och vattnet.


Skönhetsprodukter

Visste du om att det finns ett ämne Paraben som de tillsätter i shampoo, body lotions, ansikts krämer bla och att de rubbar hormonerna?

På produkterna är de listade under namn som ethyl parabens" eller "methyl parabens. Också om det bara står doft eller parfym i innehållsförteckningen så kan det vara ett tecken på att de försöker gömma undan kemikaler som inte är så nyttiga vare sig för oss eller miljön. Kemiklerna gör så att platsen blir mjuk eller att loion blir mjuk och krämigare konsistens, dessa kemikalier heter Phthalates eller fplater.

Sen är det deodoranter som nästan alltid innehåller aliminium eller aliminumsulfater. Det för att de gör att vi svettas mindre. Visste du om att aliminiumsulfat är ett nervgift? Och att det är därför du inte svettas? Jag är allargisk mot det, men de tyder också på att de kan ge alzheimers, parkinson mm. Genom att man inte svettas och luktar gott, är det värt det?

I ansiktskrämer kan det finnas ett ämne som heter formaldehyde det är giftigt, använd istället ekologiska eller krämer gjort på örter istället. I tandkräm finns ett ämne som heter sodium lauryl sulfate eller SIS, men detta ämnen kan även finnas i ditt shampoo, kylarväska och bilshampoo. Detta ämne ger också hormon rubbningar. Ett tips är i denna djungel att titta på innerhållsförteckningen, förstår du inte vad det är eller betyder. Köp då inte produkten!


För mer information köp Sophie Uliano bok på adlibris.com

Av Marie - 17 november 2008 17:04

 Jag och mina drömmar, något måste de betyda att jag drömmer om Nick varje dag, men det struntar jag i varför men det bästa är förstås när man minns dem. Men det är varning för de är något konstig.

Idag drömde jag om Nick igen, den här gången var det konsert någonstans på jorden och det var inte många där. Vi låg i en king zine säng som stod framför scenen. Det var jag och Brian och en till. Brian var där mest för att göra narr av Nick, genom att föreställa sig som ett fan, ni skulle ha sett honom! Han hade klätt ut sig till en tjej, i fullmundering. Jag skrattade så jag fick håll, men jag tror att det var typ under Sundcheck som det såg ut på det här sättet för efter ett tag så kom det lite fler människor, men Brian låg kvar. Det var bara det att nu hade Nick börjat göra narr av Brian. Det skulle ha kunnat va ett helloween party - dröm?

Sen så när konserten började så sjöng han några låtar och sedan gick han upp i publiken och hämtade upp mig.

Han förde mig uppför en trappa upp på scenen och så fick jag sitta i en fotölj medan han fortsatte att sjunga. Fotöljen var vänd in mot scenen, och efter några låtar så började han sjunga till mig. Och lite efter det så vaknade jag. Det är alltid den sämsta biten.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards