I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 23 november 2008

Av Marie - 23 november 2008 21:27

Just nu läser jag en novell samling som heter midvintermord, men det finns också två böcker till i samma serie den ena heter mord på julafton och den andra mordet på jultomten. Jag har inte läst de två andra än, men det skulle vara kul att läsa dem runt jul - tycker ni inte också det?

Jag har ingen aning vad jag ska läsa för bok - det är lite därför jag läser noveller just nu. Så jag har börjat att fundera på att kanske ta och låna några nere på bibloteket nere vid centrum. Grejen är bara att först kolla om de har några intressanta böcker inne för utlåning tills imorgon. Får ta och kolla upp det. Annars får jag se vad som händer imorgon??

Av Marie - 23 november 2008 19:52

Jag tänkte börja med en mer avslappnad stil, i början av mitt jultipsande. Oj, jag vet inte ens om det där var ett ord ens. Men var inte rädda att ni inte ser varifrån sakerna kommer eller hur mycket de kostar för de kommer jag dra en gång till här.


Först ska man sitta bakåtlutad och läsa en god bok och dricka något kallt i glaset och ha på sig sin morgonrock, och filten över fötterna.

Glaset "Kosta boda" 199:- duka

Böckerna

Midvinterblod fr. 39:- i din bokaffär eller på cdon eller adlibris

Sommardöden fr. 159 i din bokaffär eller på cdon eller adlibris

Morgonrocken 100% bomull 799:- hemtex eller hemtex.se

Filten 100% ull i flera färger, svenskt 539:- frapp

Eller lyssna på ny musik

IL DIVOs  nya fr. 149:- cdon, megastore, ginza

Apple iPod nano 8gb fr.1395, 16gb fr. 1845 finns hos apple, siba,

Alla behöver titta på lite film ibland, mina tips är

Ps. I love you från 169:- finns på cdon, discshop, megastore, ginza

Mamma mia från 169:- finns även på blue ray

Alla smycken kommer från guldviva

Machettknappar "blomman" 124€ 1302:-

Machettknappar "rådbandsknott" 138€ 1449:-

Örhänge "heart" 48€ 504:-

Örhänge "Prinsesskrona" silver 43€ 452:- guld 121€ 1271:-

Örhänge "trollslända" 59€ 620:-

Örhänge "snurr" 56€ 588:-

Av Marie - 23 november 2008 19:36

Tydligen ska de in i studion igen i början av December för att sedan ha lite semester runt jul och nyår. De kommer att åkter kliva in i studion januari/februari innan de drar iväg till sydamerika på turné.

Och de kommer att dra på turné nästa år med det nya matrialet efter att skivan har släppts. Det tackar vi för, nu hur gör man att tiden gick lite fortare för att sedan kunna ställas in på paus när de nu kommer hit?

Omöjilgt? Hmm, men tänk om det inte vore det...

Sen pratar de om att göra en ny tour-dvd men om det blir den i london som gick på msn eller om de gör en helt ny med låtar från det nya album som kommer nästa år har de ännu inte bestämt sig för. Men om det blir en dvd som kommer nästa år, så kommer vi få vänta lite längre på.

Sen pratar de också om att göra en live album men om det blir 100 % live eller blandat med studio har de inte bestämt sig för ännu. Och så pratar de om att släppa alla låtar som inte har kommit med på albumen, vilket betyder matrial på 4-5 skivor med nya låtar. Yay!

Av Marie - 23 november 2008 18:51

Jag kollade inte in chatten med AJ inatt, jag hade inte möjlighet till det helt enkelt. Så jag sitter och tittar på den nu, men den är lite hackig och jag vet inte om vädret utanför som ställer till det för mig?

Det snöar och blåser och lite då och då kommer det även snöstorm, men det ska bli intressant och se om det är samma typ av väder imorgon då jag funderar att åka ner till centrum och shoppa lite gran. Kanske se om jag ska börja köpa julklappar då också när jag ändå är i ett köpcentrum.


Tydligen släpper Aj sitt soloalbum för europa i januari/februari. Men det är lite roligt för han sa att albumet släpps i Japan, Europa och Storbritanien i januari/februari. - Aj, Storibritanien är en del av Europa. I alla fall jag är snart klar med jultipsen och jag funderar att skiva om dem idag istället för nästa vecka. Vet inte vad jag fick det ifrån att det skulle vara första advent idag?? Kan var för att jag har läst en del om det på sistonde? Men den kommer snart, jag har någon sak kvar så lägger jag snart upp den. Ska bara titta och lyssna till Aj lite stund till.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards