I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 16 november 2008

Av Marie - 16 november 2008 23:47

Jag har några frågor, de sista för ikväll. Jag undrar om det är något speciellt ni vill ha reda på eller läsa? Just nu känns det som att jag inte gör något av dessa. Så nu undrar jag vad det är ni vill läsa? Om ni vill läsa något mer än det jag redan skriver?

Annars vill jag bara passa på och säga godnatt. Jag ska ta mig en kopp te och fortsätta att läsa vidare i Övervintraren.

Av Marie - 16 november 2008 22:47

Jag har tråkigt, men jag tog och läste en artikel att långt hår är kvinnligt. En sak är att det är så jobbigt att ha långt hår, det är i vägen (i munnen och framför ögonen) vilket gör att jag inte har utsläppt hår.

Jag kan inte komma på om jag någonsin har haft det? *funderar* Mitt hår är ju typiskt nordiskt då det är lätt, och bäst hålls på plats med hårspray eller hästsvans. Och i mitt fall så använder jag aldrig hårspray så då måste jag fast det känns fantasilös sätta upp det på samma sätt som alltid, och det dels för att jag inte vet hur man gör eller kan göra annars. Det är ett tag sedan jag flätade håret, men det är bara så jobbigt att dela in det i tre lika tjocka sektioner innan man kan börja flätat att det inte har blivit av.


Och vad jag minns om min dröm tidigare idag så var Nick även brunhårig, jag har dessa drömmar varje natt - men det är inte alltid jag minns så här mycket av dem. Men det är alltid trevligt att drömma om dem.

Av Marie - 16 november 2008 18:52

Men nu tror jag att jag ska gå och spela lite Da vinci-koden. Jag provade lite igår, men jag blev så trött att jag stängde av och tog och läste en stund istället. Jag har nu kommit ganska långt in i boken, men det är väl en 140 sidor kvar skulle jag tro?

Men först ska jag se om jag kan hitta en del av da vinci pulset och sedan slå ner munken. De har jag inte lyckats med förut, jag har som bäst samlat två av de tre föremål, innan jag har dött och vart tvungen att börja slås igen. Men jag får se hur länge jag spelar det innan jag blir trött i ögonen och slutar med det för idag? Men först måste jag träna lite på vad jag ska göra bara.

Av Marie - 16 november 2008 15:44

... Det sydamerikanska landet Ecuador har fått sitt namn därför att det ligger mitt på ekvatorn?

... En ko fiser ut 600 liter metan per dag (nog att fylla 40 st partyballonger)?

... islänningar står genetiskt närmare irländare än norrmän?

... man i Hunza-området i Kashmir, Indien, bara har hade ett enda mord  under hela 1900-talet?

...  Georgio Armani nyligen öppnat en butik i Milano med en egen chokladkollektion? De säljer även te och kakor.

... faxen uppfanns före telefonen. Via telegrafnätet var det tänkt att alla skulle få sin morgontidning på det viset.

... nästan var tredje person i San Francisco är homosexuell.

...Eskimåerna, är den enda etniska gruppen i världen som, saknar könshår?
... att vi har 200 naturreservat i Stockholms län, två nationalparker och landets enda nationalstadspark.

Av Marie - 16 november 2008 15:23

Och så har jag drömt om dem igen, fast det gör jag varje dag. Men det är inte varje dag som jag senare minns den och kan skriva ner den.

Hursomhelst så var jag med när de spelade in sin nya video till deras låt som finns med på albumet som ännu inte är släppt. Jag fick inte vara med under delar av låten, men jag och två andra fans låg i en soffa och pratade och jag tror att de kom med i videon? Men sedan dök Howie och Aj upp som gick fram och pratade om oss, de togs bilder och kramades i en väldig hög i soffan.

Och rätt som det var kom också Brian och Nick förbi och gick förbi soffan med högen av armar och ben, de buttrade över att de inte var nöjda med hur videon såg ut så här långt och speciellt början. Då gav jag ett förslag om att de ju kunde ändra den, till hur de ville ha den. Då stannade och snurrade runt mot soffan där min röst kom ifrån. De hade inte trott att någon hade lyssnat med tanke på berget av armar och ben som stack fram från soffan. Då kom de tillbaka och log mot mig som låg bredvid kramhögen.

Brian tackade för förslaget och så satt de sig ner i soffan.

Då vaknade jag...

Av Marie - 16 november 2008 02:58

Nu finns det inge skäl att vänta längre på att köpa julklappar alla dessa tips går att beställa på nätet, lampan, filten och böckerna


Jag har nu hittat ett julklapps packet, bestående av en varm filt av ull en boklampa och en bok. Detta packet kostar 1000:-, men förhoppningen är att den räcker för många kalla kvällar framöver.

Den är även praktiskt om man får strömavbrott då man kan värma sig under filten och ändå kan läsa ut boken, då lampan drivs av 4 st LR03 batterier.

Vad mer kan man önska sig??

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards