I huvudet på Aponi

Alla inlägg under januari 2009

Av Marie - 17 januari 2009 12:28

Igår fick jag en lott som tyvärr var en nitlott, 200 :- och väggladare till iPod, mobilen som finns på bilden (så nu finns det ingen tanke på att bytta till 3g telefon), Gossip girls (som jag inte har sett ett enda avsitt av), tre par strumpor.

Och sedan stod magen i alla världens hörn, först år vi tunnbrödrulle, fikade efter det med fiffirutor och white lady, och en stund senare kom smörgåstårtan fram, så man var allt annat än hungrig när man kom i säng.

Av Marie - 16 januari 2009 18:43

Idag ska vi fira min försenade födelsedag, de kommer snart. Och jag är jättehungrig, jag har nu bestämt att man ska inte äta så här sent, det gillar verken magen eller figuren. I mitt fall är det magen, jag kommer att få jätteont sedan. Nästa vecka ska jag ta och hämta ut både pilates paketet och mitt andra som inte kom för uthämting förens först idag. Men jag tar nog och gör det samtidigt. Sedan har det städats ännu mer, som om det var möjligt?


Senare kanske jag återvänder för att berätta vad det var jag fick, men nu måste jag gå. Det är en del som inte är riktigt klart än. Som att stänga av datorer, men om jag inte återvänder idag så kan jag skriva om det imorgondagens inlägg istället. På återseende, och jag som inte gillar stress.

Av Marie - 15 januari 2009 14:30

Det borde nästan innehålla en gudie med håruppsättningar när man sparar eller redan har långt hår, jag har hår till halva ryggen men jag vet inte vad jag ska göra med det, förutom hästsvans och fläta. Men tyvärr gör det ju inte det, men tänkt hur mycket det skulle göra om det hade gjort det. Snart kommer en demo version av spelet CSI:NY och jag kan knappt vänta, var man alltid så här otålig när man var yngre eller visste man inte om vad det fanns att vänta på då? Annars håller jag på att fundera på hur jag vill att mitt hem ska se ut, den dagen jag flyttar hemifrån och vad jag kan göra redan nu för att komma ett steg närmare den drömmen. Men den enda jag vet om mig själv är att mitt hem inte kommer att bli svart/vit, utan att jag kommer att tillföra färger, jag skulle bli tokig av att leva i ett hem fullt av nyanser, då svart och vit inte är en färg. Och det är lätt att ratta ett inredningstil om man kan se hur det ser ut, men det är svårare att komma på hur man själv vill ha det. Det känns nästan som att det är dags att inhandla eller låna en inredningsbok för att få fler idéer. För den lantliga stilen som är väldigt lik den franska är inte jag, och några fler om inredningstips vekar jag inte hitta. Eller så har jag inte letat tillräckligt länge? Jag har i alla fall hittat ett alternativ till den röda skrivbordslampan som finns på ikea, denna är dyrare men går å andra sidan att beställa via nätet.

Av Marie - 15 januari 2009 01:30

Senare idag ska det göras en smörgåstårta, den måste ju stå och dra sig i ett dygn innan den smakar något. Men innan dess ska jag klippa håret, och sedan ser jag fram emot nästa veckas nummer av allas, då den ska innehålla glasögonbågar- Om ni följt min blogg så har jag nämt om att jag är intresserad att skaffa mig ett nytt par, för att ha något att göra - nämligen att bytta mellan dem. Jag trivs i dem jag har just nu, peak performace manliga bågar, men nu verkar min gamla optiker ha slutat med peak. Så då får jag väl ta ställning till om jag vill byta märke eller kedja. Det är tur att jag inte behöver ha nya glasögon idag, jag passar ju bäst i rektangulära bågar, för att bryta av mot mina ansiksformer. Jag undrar fortfarande varför jag haft ovala och runda tills jag bött nu för 3 år sedan? Då jag inte passar i den egentligen, nå visa saker kommer man väl aldrig att få svar på? Men det är väl dags för synkontrol snart, om man ska lyssna på optikerna.

Av Marie - 14 januari 2009 22:08

Jag började skriva på en dikt men jag kände mig tillslut inte inspirerad av att fullfölja den, som jag kastade hela den idén. Det verkar inte vara mycket just nu som blir som jag vill. Så nu tänker jag återgå till spelande och kanske dricka lite te om en stund, men kanske tar jag och lyssnar på lite musik först? Jag älskar att koppla av med hjälp av musik, och lyssnar på allt från pop som finns på radion till klassiskt. Det mest irreterande är när låtarna spelas upp i mitt huvud fast jag befinner mig i en helt tyst miljö, men det låter som om man har iPoden på. Det är inte alltid att man lyckas "stänga" av låten i huvudet heller. Jag vet inte om det är vanligt, men det är ibland väldigt jobbigt. Man kan inte höra något annat än det man hör innuti huvudet och det tar mycket energi att "spela" låten i huvudet. Sedan tror man också att man har haft stereon på eller iPoden, och det är därför man hör de som inte är igång. Men nu är jag sugen på godis, och jag hoppas att jag snart kan ta och äta lite ben&jerry, som är så gott.

Av Marie - 14 januari 2009 20:31

Idag har jag haft riktigt ont i magen, så här ont har jag inte haft idag. Och jag har inte drukigt mjölk. Jag har ätit socker och gröna ärter två saker jag inte ska äta men bägge är så gott. Nå jag hoppas att allt snart är ute då jag ska klippa mig imorgon, och sedan kanske jag orkar att ta mig till banken annars får det bli i nästa vecka istället. Så är det att leva efter magen. Nå, om det inte skulle göra så ont efter man har ätit något. Om jag orkar släppa mig iväg ska jag även inhandla glassen och sedan ska jag tycka synd om min mage också, det gjorde riktigt ont för några timmar sedan. Tur att vi har flera toaletter så man får vara i fred med sin handikapade mage.


Jag har även tagit en bild idag (det var innan det började göra ont, för då hade jag inte ätit något) det var ett upplyst träd, som lystes upp av solen. Mäktigt, men jag vill ha en bättre kamera med mer optiskt zoom, jag hoppas att jag ska få en sådan men man vet aldrig? Annars köper jag en sådan själv om jag inte får den på fredag, men nu börjar i alla fall magen att kännas okej igen. Om ett tag ska jag ta och återgå till sims 2, kan knappt fatta att det bara är lite mer än en månad kvar tills man äntligen kan börja spela sims 3. Som man har längtat. Men nu ska jag se vad det finnas att titta på tv, kommer kanske snart tillbaka igen?

Av Marie - 13 januari 2009 22:36

Idag har jag städat under alla tomtar och julsaker på nedervåningen, granarna åkte idag också. Men vi har sparat ljusskarna ett tag till, för att det inte ska kännas allt för mörkt. Sedan tog jag även och dammsög mitt golv, men jag har ingen lust att göra mer än så idag. Jag tycker att jag har städat nog och jag kan alltid gör något mer imorgon, kanske jag även åker ner till centrum en stund och passar på att köpa glass medan jag ändå är där. Jag har en liten idé om vad det blir, men jag har inte bestämt mig helt än, den som lever får se.

Nu tänker jag ta och spela lite sims 2, och fika om ett tag innan jag går och lägger mig. Jag hoppas att jag får lika mycket gjort imorgon som jag fick idag och går och bokar tid för klippning också. Det börjar bli dags, det har gått 3 månader sedan förra gången. Men nu ska jag fika och spela lite sedan ska jag läsa en stund innan det är dags att gå och lägga sig. God natt.

Av Marie - 13 januari 2009 11:13

Nu har jag sovit på saken och bestämt mig för att inte köpa mer kläder än det jag behöver vilket är underkläder, för nu har jag beställt ett kompliment till pilatisen som jag redan äger. Så nu kommer det hel fler dvd med fler övningar och även en ring som ska hjälpa till att forma kroppen. Förra svängen som jag tränade med pilatese i 2 månader varje dag så gick jag faktiskt ner i vikt. Jag hoppas bara att jag gör det under en längre period nu och att jag går ner mer i vikt. Och att ska slippa köpa fler kläder i större storlekar, jag vill inte få diabetes i framtiden för att jag har vart lat. För att jag har det i släkten.


Och snart ska jag även beställa hörlurarna så att jag kan sänka volymen i iPoden för att höra bättre. Men först ska jag ta och spela lite mer på king.com det är kul men just nu går det så där. Det går snart bättre att beställa hörlurarna och gå upp och läsa istället. Idag vaknade jag tidigt efter att jag gått och lagt mig flera timmar tidigare än i förrgår, och för ovanheltigens skull vaknade jag inte. Vilket brukar vara det vanligaste anledningen till att jag inte kan somna tidigare än jag gör, för att jag då bara sover en 2 timmar och sedan vaknar igen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards