I huvudet på Aponi

Alla inlägg under januari 2009

Av Marie - 4 januari 2009 19:07

Tiden som är kvar av dagen, ska jag spendera en stund framför tvn när jag ska kolla in veckans avsnitt av Irene Huss: Eldsdansen, sen ska jag ta och läsa lite ur slutet av sista novellsamlingen ur mord på julafton och andra juldeckare. Efter att jag läst ut den boken så ska jag fortsätta med Blocket men jag vet ännu inte om jag redan har läst den boken eller inte, än så länge känner jag inte igen den, och det är ovanligt att jag inte vet om jag har läst en bok eller inte. För om det visar sig att jag har läst den förut så kan jag inte ha vart särsilt medveten om vad jag faktiskt läste. Sen blir det väl några avsnitt ur Sex and the city.


Jag ska även försöka bli klar med renskrivningen av brevet som ska skickas till Usa och som ska bli en del av en större bok som kommer att skickas till Nick Carter. Hm, är det något mer som jag ska göra? Jag ska nog ta och städa lite gran imorgon, och sen är det väl bara att vänta på paketet med väskan ska komma i slutet av veckan. Men jag ska också ta och beställa lite kläder och saker från ellos, inom de kommande veckorna. Jag är funderar att köpa en glasbuddan, fönsterlampan och tavlan föreställandes en orkidé. Sen kanske jag tar och dricker en kopp te, för nu har temperaturen skjunkigt till minus 14 grader. 

Av Marie - 4 januari 2009 18:10

Och så åkte jag ner till centrum idag, och man kan fråga sig varför? Har ni tittat på termometen? Här är det under -11, i alla fall jag hittade inget överkast, så då får det jag ha duga ett tag till eller så får jag köpa ett nytt i framtiden. Det går ju att beställa via nätet också, men jag fick i alla fall tag på två helt rena örngott till de påslakan sett som jag fick i julklapp och som jag nu har bäddat rent med.


Sen tog jag även och köpte ett nytt påslakan och örngott som tillhör samma serie som överkastet. Som går i gråa toner, det kan vara lite kul att byta färg och mönster ibland. Sen hittade vi inte stövlarna eller skorna i några av skobutikerna nere i centrum och inte hjälper det heller att det är rea. Det finns inte många vinterskor kvar som är Eccoskor. Så nu måste man börja bege sig in mot Stockholm för att få tag på skorna, men killmodelen med lågt skaft tycker i alla fall jag är snyggast.

Av Marie - 3 januari 2009 21:36

Jag tror inte att det blir någon Ben&Jerry imorgon, för efter skor och påslakan med örngott kommer kassarna stå mig upp till halsen med vad jag orkar släppa med mig. Om jag bara genomför dem köpen betyder en hel del, nä jag ska ner en sväng till den här veckan. Och då skulle jag kunna ta och passa på att gå in på ICA, de är dem enda i vårt centrum som får sälja Ben&Jerry, och för varje sked känns det som man svävar i det blå. Fast jag aldrig har vart upp i rymden så är känslan ändå rätt lik. Jag tror nämligen inte att banken har öppet imorgon, fast jag snart har ett till ärende dit. Då det snart är dags för identitetskort, det är bara jobbigt att skaffa ett. Gå till fotoaffären för att ta bilder och sedan till banken för att göra det möjligt att kunna betala med kortet i de affärer som inte har en lösterminal. Och allt detta måste jag betala för. Jag tycker snart att visa saker skulle vara gratis då man under lättar för deras säkerhet genom att betala med kort, men det känns istället som att det blir så mycket dyrare. Och allt detta måste jag göra innan det går ut i vår, jag kan inte riktigt säga att jag  länktar dit. Jag skulle aldrig kunna palla att göra allt på en och samma dag, det tycker jag bara är jobbigt. Människor som obemärkt kan springa runt i timmar i affärer, kan man inte göra det lite fortare? Eller så har jag inte tålamodet kvar när det kommer till shopping, utan jag gör det i små doser i lagom takt.


Men i år kanske det är dags för en playstation 3, och varför inte vit som redan lär finnas i Japan. Den kommer nog hit i år, det känner jag på mig. Men nu ska jag ta och äta lite godis och titta på film, medan jag sitter och funderar över vad jag ska göra med min beställning till apple. Jag behöver både en äkta laddare till väggen men också nya hörlurar. Jag hör nämligen inte mycket av musiken för jag har tydligen en för trång hörselgång, och då har jag nu tittat ett tag på dem där Apple In-Ear-hörlurar med fjärrkontroll och mikrofon, då dem förmodligen kommer att lösa problemet med att jag inte hör med de vanliga hörlurarna man får med. De har ju bättre ljud i dem nu är förrut, men jag var irreterad förut också men det är först nu när ljudet är bättre som jag klart hör att jag inte hör ordentlig. För jag har ärft min smala hörselgång av mormor och det är inte farligt - bara irreterande.

Av Marie - 3 januari 2009 21:14

Jag funderar på att åka ner till centrum imorgon, dels för vad som finns kvar av rean, då jag är intresserad av ett nytt överkast men även örngott till påslakanet som jag fick i julklapp men även att köpa ett eget påslakansett bara för att jag har sett ett snyggt som säljs i samma butik. Sedan har det uppståt ett annat dilemma. Mamma har nu efter att ha provat mina ecco vinterskor (jag har bara scholls, ecco och orginal converse) vilja köpa dem efter som hon nu vill ha röda skor (vilket mina råkar vara) och hon betalar så att jag får ett par nya skor medan hon tar över mina gamla. Som jag å andra sidan inte haft i ens 3 år nu, men jag har knappt använt dem förra året var det ju ingen snö alls. Så nu ska hon betala ett par (1395:-) och så tar hon dem jag har nu. Men jag vet inte om jag ska ta med röd detaljer (minsta bilden) eller killmodellen låg eller hög med gulddetaljer. Jag har en storlek som gör att jag kan välja mellan dam och herr skor i ecco (har storlek 40) De är dem hel röda på bilden som min mamma är efter nu. Men det är tur att det kan vänta tills imorgon, för just nu är jag rätt villrådig.

Av Marie - 2 januari 2009 19:30

Fönserlampan 379:-

Tavlan orkidé 159:-

Taklampan 499:-

Buddahuvud 199:-

Skärmvägg 1499:-

Byrå 1899:-


Av Marie - 2 januari 2009 14:35

Och så har en av vårens kataloger kommit, som jag sitter och bläddrar i. Och tydligen ska man ha färgade jeans i vår - mörk cerise, gula, blå och aqua färgade förutom de vanliga nyanserna svart och vit. Stormönstrat ton i ton med tröjan eller linnet och batikfärgat. Tänk om alla följde modet slaviskt då skulle man se lika dana ut klädmässigt, och det skulle bli för tråkigt. I höstas köpte jag bara det jag behövde i klädväg inte vad jag ville ha, jag ska nog fortsätta med det så att man inte har för mycket kläder än var man har utrymme till. Men jag tycker att det svart vita modet både inom inredning och kläder är tråkigt. Då är det bättre att blanda det svart vita med lite färg, och i mitt fall starka färger för svart och vit är ingen färg det är nyanser av färger.

Av Marie - 1 januari 2009 23:16

I keltisk mytologi är varje datum förknippat med ett träd. Om du är född idag och så är du ett äppelträd enligt keltisk mytologi, och så här är äppelträden.


Egenskaper Äppelträd

Äppelträdspersoner glöder i själen. De begränsar inte någon och tror av naturen på mänsklighetens godhet. De älskar harmoni. Om dessa personer växer upp i rätt miljö går det inte att hitta ett annat träd som mentalt är mer karismatiskt. Dagens hektiska, kyliga och relativt materialistiska samhälle lämnar allt mindre utrymme för detta älskvärda träd. Detta är något som äppelträdspersonen måste lära sig leva med och om de inte låter sig tryckas ned är de ljuset i mörkret.

Äppelträdspersoners styrka är utan tvekan deras realistiska och på samma gång känsliga sätt. Deras idérikedom gör att de kan skapa fruktbara resultat av de mest extrema situationerna. Deras mjuka men samtidigt tydliga sätt att agera bringar lugn och säkerhet till omgivningen. Deras motto är kärlek.

Äppelträdspersoners svaghet kommer till ytan om deras styrkor inte uppmärksammas. Om dessa personer inte skulle hitta ett sätt att använda sina styrkor löper de risken att inte få utlopp för sin energi. Detta leder till att de avskärmar sig från det som verkligen är viktigt – KÄRLEK! Resultatet är att dessa älskvärda personer förhärdas, tynar bort samt blir sarkastiska och destruktiva.

Äppelträdspersoner behöver en partner som uppskattar deras mentala bredd och som stödjer dem. Endast då ser de sina egna kvaliteter i andra som något positivt och blir med ens verkligt karismatiska personer. Som inget annat träd är de män eller kvinnor med många talanger som kan föra med sig kärlekens alla aspekter ut i världen.
Datum: som också är Äppelträd
25/06 - 04/07
23/12 - 01/01

Av Marie - 1 januari 2009 18:41

Jag sitter just nu och gör två saker, tittar på Sex and the city och skriver när jag får insperaktion till Love you ´till the end. Och jag har snart skrivit 12 000 ord sedan jag började med den. Men jag funder också på att lyssna på några kapitel av Sagan om ringen bara för att jag kan. Sen har jag som vanligt ont i magen, det finns liksom inget mellan lägge, jag har ont varje dag efter jag har ätit något och innan om jag inte lyckats tömma mig själv och det är så jobbigt, att ständigt ha ont i magen.  Men jag ska undersöka om det hjälper med att komma i säng lite tidigare idag och försöka äta lite frukost imorgon en bra stund innan jag åker ner för att kolla in rean, för jag har börjat att tröttana på att ständigt ha värk och må illa. Och jag hoppas att det jag är intresserad av att kolla på och till och med köpa inte har tagit slut än, så det är tur att de har stängt idag då jag inte mår nå bra. Men nu ska jag återgå till att läsa och titta på dvdn, och drömma om vad som kan finnas kvar tills imorgon i butikerna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards