I huvudet på Aponi

Alla inlägg under januari 2009

Av Marie - 1 januari 2009 14:03

Nytt år, nya vanor och betender. Hur många lovade igår att de ska sluta röka? Börja motionera? Eller något annat löfte och hur många av dessa löften kommer faktiskt ha blivit genomförda tills nästa år utan att lagt av innan sommaren? Men med nytt år och nya vanor kommer ännu ett oskrivet blad med saker man lär sig, saker man inte trodde man visste och saker man lär sig på nytt.

Några kommer lära sig ett nytt spåk, kanske börja med en ny hobby? Andra kommer att resa jorden runt eller i alla fall delar av den, medan andra kommer att upptäcka de som står en närmast. De finns mycket som kommer att hända, mycket som redan har hänt och den del som kommer att återuppta kontakten med. Ett oskrivet blad innebär en mängd nya och upptäcka saker som också kan vara eller bli rätt läskigt att inte ha någon kontroll över. Men det är det, som de nya året innebär. Att släppa taget för det okända och möta morgondagen.

Av Marie - 1 januari 2009 14:01

  • De utvalda av John Grisham
  • Villospår av Sue Grafton
  • Blocket av Karin Wahlberg
  •  Ren som snö av George P. Pelecanos

+ någon bok till som jag inte har valt än.

Av Marie - 1 januari 2009 13:56

  • Eat, pray and love av Elizabeth Gilbert
  • Ps. I love you av Cecelia Ahern
  • Skadad av Cathy Glass
  • Mordet på jultomten och andra juldeckare

Det blev lite snålt på nattduksbordet förra månaden, och det bla för att det tog lite längre tid att läsa den engelska boken Eat, pray, love och för att jag inte ville att Ps. jag älskar dig! skulle ta slut för fort, men snart kommer denna månadens lista och en del av dem jag inte hann med förra månaden kommer då att få en nästa chans.

Av Marie - 1 januari 2009 00:42

Och så har ett nytt år börjat - igen. Och allt börjar om igen, senare under dagen kommer jag uppdatera böcker jag läst och böcker jag kommer att läsa under månaden. Idag har jag ätit en hel del, bröd i rostad i ugn men hemma gjord allioli, oxefilé med bakad potatis, glass med bär. Något senare fika och sedan ostbricka, just nu känns det nästan som man bara har hjälpt till och ätit dagen igenom. Men annars har jag inte hunnit göra så mycket annat, jag har tittat lite på tv men aldrig från början utan alltid mitt i, så nu tänker jag inte titta något mer. Blixt och dunder men inga fler raketer, nu är det bara med raketer till nästa år, för alla djursskull. Och imorgon får jag göra ett nytt försök med att åka ner och kolla in rean, bara för att se om något finns kvar. Men om jag inte är allt för trött så kanske jag tar och ser något avsnitt från Sex and the City boxen. Men just nu sitter jag och tittar på Plankan, jag har redan sett den men det är lika kul varje gång, och det fast de inte pratar. De måste ha något löst innan för skallbenet för att allt bara ska gå tokigt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards