I huvudet på Aponi

Direktlänk till inlägg 4 november 2008

ps. i love you

Av Marie - 4 november 2008 15:14

Jag kunde inte låta bli att kolla på filmen igår - Ps. I love you. Och den var så sorglig, vacker, rolig - under 2 timmar. Jag grät, jag var rörd och jag ville aldrig att den skulle ta slut. Vilken den ju gjorde, men det hör inte hit. Detta har blivit en ny favorit bland några väldigt få som har klarat sig på toppen. Jag kunde knappt somna efter att jag sett den här, för den var så bra att jag låg och tänkte på ett annat slut, ett lyckligare. Att allt som hänt bara var en dröm.


Det hela börjar med ett bråk som eskalerar i lägenheten om att han vill ha barn, och hon vill vänta. Han tycker dock att det inte finns någon idé på att dra ut på det, fast de inte har en trygg ekonomi så vill han ändå att de ska försöka. Sen får han en tumör i hjärnan och är död inom 6 månader. Då ångrar hon allt - vi får nu följa med på en resa hur det är när man har förlorat någon, som man håller av. Några veckor efter minnesstunden fyller hon år, och på hennes tårta finns ett meddelande från hennes döde man. Detta meddelande följer av många fler, som kommer en gång i månaden under ett år. Då han försöker att göra sorgeprocesen lite lättare för henne, de träffades på Irland, och i ett av breven så står det att hon ska åka tillbaka, se allt med nya ögon igen - försöka att hitta kraften att leva vidare. I brevet hon får medan hon är på Irland så står det att hon ska söka och finna det som gör henne unik, han ska hjälpa henne på vägen. Och det hon upptäcker, kommer hon efter att hans brev har tagit slut - att jobba med det hon finner att hon ska syssla med. Och i hennes sista brev står det att han känner sig hedrad att fått ha henne tills sin fru, att hon var slutet av hans liv - men att han bara är ett kapitel av hennes. Och alla brev är undertecknade - ps. i love you. Se den, du kommer inte att ångra dig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 22 mars 2015 23:15

Det går mycket lättare att blogga på den nya portalen, inläggen sparas automatiskt. Så en del problem som jag tidigare haft med att allt förvinner efter att min uppkoppling blir svajig, är nu mera ett minne blott och jag tycker att det är så skönt. S...

Av Marie - 7 februari 2015 23:17

Sitter och fundera på om jag ska beställa hem lite musik? Har en rabattkod som går ut i dagarna och jag minns att jag pratade om runt jul att köpa hem lite mer musik. Jag älskar musik, synd bara att det inte släpps så pass ofta som jag skulle vilja b...

Av Marie - 6 februari 2015 21:49

Var i behov av lite essiebutton humor, och så fick jag det idag. Det är nästan som man blivit beroende.     Får läsa lite mer på ...

Av Marie - 3 februari 2015 22:36

Sitter och tittar på några serier, försöker varva ner. Får se om jag lyckas eller om det istället blir tvärt om. Annars har jag läst lite ur boken idag innan jag försökte låna om den och den fick samma utgångsdatum som den jag redan hade och nu går i...

Av Marie - 2 februari 2015 23:08


  Jag blev positivt överraskad av att dessa låg i min brevlåda idag, trodde att det skulle ta längre tid. Men jag blev glad när jag såg att paket hade kommit. Kan knappt vänta tills jag kommer att använda dem. Det ser så enkla och små ut, precis v...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards