I huvudet på Aponi

Direktlänk till inlägg 22 november 2008

Inför jultips

Av Marie - 22 november 2008 23:15

Jag har redan börjat att kolla upp julklappstips. Och jag har nu bestämt mig för att göra ett antal olika jultips, det för att det tar ett tag att komma på dem, hitta dem och ja få plats med dem. Och jag är snart klar med den första.

Annars har jag gått på en liten med betoning på liten promenad idag, det var halt ute och inte sandat så jag har ingen lust att ramla så jag gick inte hela sträckan utan gick hem efter halva. Men jag gav i alla fall inte upp. Jag har också snart läst ut 2 noveller sedan igår. Annars sitter jag och spelar sims 2 och det är rätt så kul sedan de sista prylpacket kom hem igår, en dag försenad. För nu kan man göra fint i trädgårdarna också. Äntligen.

Tror att första jultipset kommer först imorgon, den första advent. Det är lustigt att enligt kyrkan så börjar det nya året imorgon, det är vad advent betyder och så att man väntar. Då kan man också få vänta på mitt första jultips när man sitter och läser en god bok i ljuset av det första ljuset.


Eller advents pyntar om man ännu inte börjat med det än. Att tvätta fönstrena, sätta upp adventsstjärnan och tända det första ljuset. Nu har jag inte mycket kvar, innan jag är nöjd med den här veckans jultips.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 22 mars 2015 23:15

Det går mycket lättare att blogga på den nya portalen, inläggen sparas automatiskt. Så en del problem som jag tidigare haft med att allt förvinner efter att min uppkoppling blir svajig, är nu mera ett minne blott och jag tycker att det är så skönt. S...

Av Marie - 7 februari 2015 23:17

Sitter och fundera på om jag ska beställa hem lite musik? Har en rabattkod som går ut i dagarna och jag minns att jag pratade om runt jul att köpa hem lite mer musik. Jag älskar musik, synd bara att det inte släpps så pass ofta som jag skulle vilja b...

Av Marie - 6 februari 2015 21:49

Var i behov av lite essiebutton humor, och så fick jag det idag. Det är nästan som man blivit beroende.     Får läsa lite mer på ...

Av Marie - 3 februari 2015 22:36

Sitter och tittar på några serier, försöker varva ner. Får se om jag lyckas eller om det istället blir tvärt om. Annars har jag läst lite ur boken idag innan jag försökte låna om den och den fick samma utgångsdatum som den jag redan hade och nu går i...

Av Marie - 2 februari 2015 23:08


  Jag blev positivt överraskad av att dessa låg i min brevlåda idag, trodde att det skulle ta längre tid. Men jag blev glad när jag såg att paket hade kommit. Kan knappt vänta tills jag kommer att använda dem. Det ser så enkla och små ut, precis v...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards