I huvudet på Aponi

Alla inlägg under december 2008

Av Marie - 27 december 2008 17:35

Jag skulle kunna åka ner till centrum på måndag då bussarna går tätare turer, och se om det finns något kvar av rean men det finns det nog. Jag har ännu inte beställt hem några mp3-böcker man jag skulle först kunna testa med den ljudbok som jag faktiskt äger för att se om det fungerar. Jag har nämligen radioteaterns Sagan om ringen, då de är en röst för varje person så att den är mer levande än en vanlig inspelning, men så kostar den mer också. Och att ladda hem de andra böckerna imorgon eller om några dagar, detta för sprida ut inköpen. För jag måste bestämma mig för vilka böcker som jag ska ha först. Men nu ska jag nog ta och äta lite godis och titta på en film, eller så tar jag och läser lite gran ur boken ps. jag älskar dig!

Av Marie - 27 december 2008 01:19

Under våren kommer jag att skicka efter en del av dem här sakerna från ikea, jag vill redan nu ha sakerna men man kan ju sitta och dagdrömma om dem framför datorn i vilket fall. Jag har länge velat ha en läsfotölj och den jag nu har hittat är rätt stor, 1,5 sittsig med fotpall. Sen vill jag även ha ett nytt cd/dvd förvaringsskåp, då man kan ha cd i det ena och dvd i den andra. Och så slutligen ett skrivbord, jag är så trött på det jag har nu. Det är för stort, och jag tenderar att stöcka till det hela tiden för att jag inte måste hålla ordning, men när jag flyttar hemifrån då kan jag inte ta med mig det som jag har nu, för att det täcker ju upp nästan 4 kvadratmeter av rummet. Sen är jag sugen på att köpa hurtsen, för att den är snygg och har stramare intryg mot den jag har nu.

Av Marie - 27 december 2008 00:55

Idag är det exakt 26 år sedan då jag var beräknad att föddas, vilket jag inte gjorde. Jag hade helt enkelt inte lust att komma ut, det ska även har vart närmare -30 den här dagen så det gjorde inte så mycket att jag utblev med min frånvaro. Men jag tror att jag ska ta och beställa några av mp3-böckerna lite senare idag, så jag har något att lyssna på. Det är ju både billigare och mer miljövänligt med en mp3-bok om de finns att köpa. Och nu har jag äntligen gjort min beställning hos accessora, nu när det råder mellandagsrea på bla väskor. Men jag kommer väl att få shampo & balsam, inpackning + väskan och plånboken i början av året för just nu är det ju lite väl många röda dagar. Men jag kan vänta lite gran tills dess. Snart ska jag gå upp och se på en film, och jag kan inte riktigt bestämma mig för en riktig än, men förhoppningsvis så kommer det att bli något. Oh, och dem nya hörlurarna det känns som att en av beställningar måste vänta tills jag får in pengar, men nu måste jag fundera vidare över vilken film jag ska titta på?

Av Marie - 26 december 2008 22:11

Detta är vad jag fick i år. Böcker var av två var inbundna och dem andra två var pocket. Nya fårskinnstofflor, och en ipod classic - jag kunde ju inte bestämma vad jag ville ha så jag lätt slumpen avgöra. Och så två filmer, Mamma mia och 27 dresses och så påslakan och underlakan. Så såg det ut under min gran i år. Jag brukar inte få så dyra klappar, men i år fick min bror nya däck till bilen så prismässit blev det lika mycket. + 100:-

Av Marie - 26 december 2008 16:58

Vad gjorde man innan Handelns utredningsinstitut började utse årets julklapp? Det finns inget på den här listan som jag har fått just det året, och många av dem äger jag inte ens. En upplevelse jag gillar är att läsa, men böcker finns ju redan med på den här listan. Och mössan, den har väl funnits i lite drygt 200 år. Det finns mycket man kan säga om den här listan, eller är det vad de förutspår kommer sälja mest under det året? För i så fall undrar jag var digitalkameran är eller mp3-spelaren?

1988 - Bakmaskin

1989 - Videokamera

1990 - Wok

1991 - CD-spelare

1992 - TV-spel

1993 - Parfym

1994 - Mobiltelefon

1995 - CD-skivor

1996 - Internetpaket

1997 - Elektroniska husdjur (t.ex. Tamagotchi)

1998 - Datorspel

1999 - Böcker (särskilt Bibeln)

2000 - DVD-spelare

2001 - Verktyg

2002 - Kokbok

2003 - Mössa

2004 - Platt-TV

2005 - Pokerset

2006 - Ljudbok

2007 - GPS-mottagare

2008 - Upplevelser

Av Marie - 26 december 2008 14:54

Dessa ljudböcker skulle jag vilja ha i min iPod.

  • Ö-morden 
  • Människohamn
  • Män som hatar kvinnor
  • Flickan som lekte med elden
  • Luftslottet som sprängdes
  • Revolvermannen
  • Räven
  • Diagnos: gisslan
  • Vinterstaden

Det är en hel del mp3-böcker som jag skulle kunna tänka mig ha i iPoden förutom musik. Och man skulle nog lätt kunna hitta lika många till. Jag älskar att läsa men det kanske ni redan har lyckats lista ut?

Av Marie - 26 december 2008 14:20

Jag kände mig inte för att åka ner och trängas bland folk som ska bytta sin sina julklappar och stoppa mellanskillnaden i deras egna plånböcker. Så jag kanske tar och beställer överkastet och påslakanet över internet istället då slipper jag trängas, men då kommer jag inte åt tröjan, hm.

Får väl se vad jag gör, jag kan ju alltid beställa överkastet och påslakanet över internet och åka ner om några dagar för tröjan eller så... jag har rätt många tröjor. Och nu har jag även sett He´s a girl, den var rätt rolig. Att de var dem två som inte stod ut med varandra som bött kroppar, och de ser även till att försöra för varandra genom att hon som är i hans kropp gör slut med hans flickvän. Ibörjan är han som är fast i hennes kropp blir han rasande och ska göra allt för att hämnas, men tillslut får han reda på genom att de tror att det är en tjej så får han reda på allt hon gjort mot honom under tiden de var ihop. Den är en sevärd film, och mycket rolig. Där det är både kvinnliga så väl som manliga skämt. Sen har jag ätit en köttbullsmaka bestånde av rester, man måste passa på medans det finns.

Av Marie - 25 december 2008 23:29

Jag ska ta och kolla in utbudet på iTunes innan jag bestämmer mig om vad för ljudböcker som jag skulle vilja ha i min iPod men alla Harry Potter böckerna skulle vara roligt att lyssna på. Och jag är redan nu trött och om jag orkar så skulle jag kunna gå på mellandagsrea imorgon nere i centrumet. Ett extra påslakan och överkast skulle nog inte skada och inte heller att köpa en ny tröja i en annan färg än den jag hade på mig igår för att jag gillade den så mycket. Och om den naturligtvis finns kvar i min storlek, hoppas, hoppas. Annars har jag nu också sett miss Poter. Det handlar om Beatrix Potter, barnboksförfattaren och hur hennes liv såg ut som ogift tills hon fick en förlägare att ge ut hennes böcker. När hon blev förälskad i sin förlägare så gav hennes mamma henne inte sitt medgivande och de får inte gå ut med sin förlovning. När hon några veckor senare får reda på den förskräckliga nyheten som drapat hennes förlägare så är det bara systern som vet om saningen i deras hus, att hon inte bara var hans författare. Det är en stor sorg och det tar länge innan hon kommer över sorgen, och flyttar även detta till hennes mammas missbelåtenhet. Som tycker att alla flickors dröm är att gifta sig och skaffa barn, i den ordningen. Och de som inte vill kommer att bli olyckliga, jobba som pigor. När hon väl gifter sig, 40 år gammal så har hon åter inte fått sin mammas belåtenhet. Och jag har börjat undrar om något är till hennes belåtenhet? Filmen är helt klart sevärd.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards