I huvudet på Aponi

Alla inlägg under december 2008

Av Marie - 22 december 2008 23:11

Nu har jag skrivit yttligare några rader på min dator, men jag måste skriva om dikten till Nick, för att jag skrev lite fel. Glömde några rader och skrev lite andra fel. Det är inte lätt att kopiera det man redan har skrivit en gång. Jag ska försöka göra det lite senare, annars har jag läst en hel del i mina böcker idag och jag är närmare målet med den ena. Snart ska jag ta mig en kopp te och titta lite på CSI, medan jag varvar ner för dagen.

Jag har skissat lite på nästa kapitel i boken kommer att handla om, och jag tror att hon ska få lite dialoger, i det här avsnittet har hon mest pratar till sig själv och sin döda man.

Av Marie - 22 december 2008 16:12


Vi ska äta kyckligklubbor idag, då kommer en av våra katter bli glad - han älskar nämnligen kyckling. Enligt honom kan man äta det veckor i sträck. Annars sitter jag och väntar på svar angående var min tidning har tagit vägen, den skulle ha kommit för en vecka sedan och någon ny dyker väl inte upp förens runt nyår, men det är lika bra och vänta istället för att gå ut och köpa den då jag redan ha betalat för den. Men jag kommer väl inte att få något svar förens imorgon? Nu har jag hittat en ny trailer från filmen Män hatar alla kvinnor som går upp på bio den 27 februari nästa år. Jag har naturligtvis redan läst boken och till och med böckerna i serien och är spänd över hur filmerna kommer att bli. Jag har även tänkt skriva några fler rader på texten som nu har kommit upp i lite mer än 8300 ord. Och även att ta och läsa lite mer och göra min varsion av julstädningen. Och så har jag ont i magen som vanlig, vad annars är nytt? Och så ska jag försöka skicka iväg brevet till Usa imorgon och det innebär att jag måste skriva rent det ikväll.

Av Marie - 22 december 2008 15:30

- Snart är det jul, å vilken tur. För jag vill inte vänta längre, jag vill öppna mina julklappar som har legat under granen i ett par dagar nu, men jag har ännu inte kickat efter vilka som har mina namn än - det är i alla fall något. Nu har jag även tagit och gjort om mitt test för att se om jag har blivit mer vuxen sedan förra gången. Det skadar ju inte att testa, men jag känner mig inte så värst vuxnare. Jag bör vara 19 år enligt Sveriges vuxenpoängs styrelse. Min ålder har sjunkit med 1,9 år sedan jag sist kollade, och det fast jag nästa år kommer att fylla 26. Men om det stämmer är ju upp till en själv om man känner sig yngre eller äldre. Idag känner jag mig bara seg, men det är i alla fall inget med ålden att göra.

Av Marie - 21 december 2008 22:38

Nu är det snart dags att bestämma sig för om man ska kolla på CSI eller om man ska gå upp och fortsätta att skriva. Jag borde också ha renskrivit brevet som jag ska skicka till Usa men jag har inte gjort det heller. Det känns inte som jag har gjort någonting just nu. Men jag ska se till så att jag gör något åt det omgående.


På söndagen den 20 december, 2008, Baylee T W Littrell blev utskriven från

Scottish Rite Children’s Hospital i Atlanta.

Innan de skrev in Baylee troddes det att han behanlads för streptokocker på, händer, fötter, munsjukdom och hudrodnad multiform. Efter ha mottagit en biopsyn, blodtester, ett EKG och två ultraljudskardiogram, diagnoserades Baylee äntligen med en typisk Kawasaki sjukdom. Vi skulle vilja ge största vikt vid att dem syntom Baylee hade inte enligt kända syntom stämde in på det viruset de trodde att han hade. 

Kawasaki sjukdom orsakar en inflammation i kranskärl lika väl som väggarna av de små och mellan stora artärerna i hela kroppen. Olyckligtvis var Baylees kransartärer infekterade. Han mottog en IVIG, vilket är en behandling som kommer att läka ut infektionen i hans kranskärl. Baylee kommer att bli obsarverad noga under dem kommande 6-8 veckorna av en  pedantisk kardiolog för att se om han svarar på behandlingen.

Vi vill passa på att tacka alla som ha bett för oss och för alla mejl och telefonsamtal. Din kärlek och support betyder så mycket för vår familj. Sjukhus personalen var helt otroliga. Dem gjorde en extrem svår tid i vårt liv så bekvämligt som det var möjligt.


Vi är ödmjuka av all den kärlek och medlidande som folk har för vår son över hela världen, tack så mycket!

Brian and Leighanne Littrell

Av Marie - 21 december 2008 22:21

Nu har jag doppat "madelmassa russinen" och "mandelmassa svamparna" i choklad och några av svamparna även i kokos, så nu ligger de för att kunna stelna så man kan plocka in dem i kylskåpet igen. Annars har jag nu även sett Nattrond med Irene Huss skriven av Helene Tursen, det är en annan sak att se den från att läsa den då det lämnas ut vissa saker i en film. Och det gör att en film kan ses klumpigare om man då har läst den då färden mot målet innehåller alla misstänksamheter, personer och bevis. Men sen får man se sin egen bild som ibland inte överstämmer med filmen och andra gånger är films bild mycket bättre än en självs. Nu har jag mindre än 100 sidor kvar av Eat, pray, love och det ska bli skönt att få börja med en ny bok. Pga att jag läser mycket saktare på engelska än svenska tydligen så kommer jag inte hinna läsa så många böcker som jag skulle vilja hinna med.

Danföre dopparedan tänkte jag läsa mordet på julafton, men jag vill även läsa en annan bok som jag inte har valt ut än, för jag drar mig för att läsa fortare ur Ps. Jag älskar dig, jag vill inte att den ska ta slut. Vilken den ju kommer att göra. Men jag är inte redo att lägga den ifrån mig än, och inte går det heller fortare om man läser flera böcker samtidigt men ibland känns det som att man inte kan göra det på något annat sett, än att följa strömmen.

Av Marie - 21 december 2008 15:36

Och idag kommer ännu ett avsnitt av Irene Huss. Den här veckans avsnitt på Canal + heter Irene Huss: Nattrond, som jag inte vill missa. Tänk om man hade en luftfuktare just nu, då blir ju inomhusluften mycket mer fuktig än den jag har nu. När jag var liten hade en sådan dygnet runt för att jag hade astma. Och nu funderar jag på att testa om den kan hjälpa mig genom nätterna, det ska ju vara så bra står det ju om i alla fall. Men nu ska jag gå och ta och läsa en stund, det är ren avkoppling för mig.

Av Marie - 21 december 2008 15:09

Kan ni tänka er att vi har nu kommit fram till den fjärde advent? Vart tog resten av månaden vägen? Men jag är rädd att det är för sent att försöka lista ut eller leta rätt på den nu. Kan ni tänka er att det snart är jul? Det är bara ynka 3 dagar dit. Har ni köpt alla julklappar? Lagat all maten? Städat bort alla dammråtterna?

Då kan ni nu börjat att lugna ner er sakta igen tills julen sväper in och om ni är ute i sista minuten med allting. Så är jag ledsen, men ni kommer att vara uppe varv mer än lagom till jul och sen är ni helt slut. Annars satt jag och kollade på både Twice upon a Christmas och Gilmore girls, jag vaknade efter några timmar och kunde inte somna om, så det var bara att gå upp tills man blev sömning igen. Det är irretarande att det är lättare att sova sammahängaden sömn om går och lägger sig efter 3 på morgonen, och om man somnar innan så vaknar man innan fyra timmar.

Av Marie - 20 december 2008 19:47

Nu ska jag med tassande steg avlägsna mig, det är nämligen dags att göra julgodis på ett kilo mandelmassa. Mandelmassan är "nyttigare" än marsipan för den innehåller mindre socker. Så här ser det ut Mandelmassa 50 % mandel & 50 % socker medan Marsipan innehåller 70 % socker & 30 % mandel. Jag tycker inte om marsipan figurer för att det bara smakar socker. Men nu ska jag ta och göra rullar, svampar och bollar som ska täckas i chocklad. Jag kommer snart att ha mandelmassa hängandes ur öronen, och gissa vill något göra dem? Nä, men det går bra att äta upp det. Hm, det får mig att minnas min första praktikplats när jag var 15 år och var i ett bageri, kring påsk, det var harar, grisar, ägg av marsipan tills man tillslut spydde av att se allt, gulliga små socker figurer.

I den lilla julgranen nu, som hade mini glaskulor hänger det nu diskokulor i plast istället. Gula, orangea, ljusblå, blå, rosa, och ljusrosa och silverfärgade. Min katt hälsar att hon gillar dem i alla fall och att de glittrar ännu vackrare i hennes ögon, så hon spinner så fort hon får syn på granen som enligt henne är hennes egen. Jag tror att hon är ensam om det.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards