I huvudet på Aponi

Alla inlägg under mars 2009

Av Marie - 27 mars 2009 23:30

Jag är glad att jag gick ut så pass tidigt som jag gjorde idag, för nu ligger det 2-3 cm snötäcke över landskapet. *suck* Det känns som våren ligger långt borta just nu. Men jag hade ingen lust att träna idag, så det får det väl bli en annan dag då, men jag har i alla fall läst en bra stund idag. Men i helgen ska jag se över ett par saker och jag är rätt sugen på att köpa ett nytt påslakanset, men jag har fortfarande inte bestämt mig än. Annars finns det annat som jag behöver eller är sugen på att köpa. Som boxen med Grey's Anatomy, eller varför inte nya vår smycken? Jag funderar på att slå till på båda, annars i sommar kommer ju säsong 2 av Gossip girl, som nog är ett måste om man har första säsongen.


Annars ska jag försöka att läsa ut boken den här helgen eller i alla fall nästan, annars börjar det bli dags att städa rummet, och att på börja min ärenden nere på byn. Som tyvärr aldrig blir av - verkar det som. Men jag ska försöka klara av de jag kan i helgen tänkte jag, så att de finns mindre att göra i början av nästa vecka. Annars är det dags för sommartid om ett par dagar, och påsken är på ingående fast de just nu är ljusår från våren. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och härda ut ett par veckor till innan det är officiellt är vår, och gud vad skönt det ska bli. Men nu ska jag återgå till att läsa en stund till, godnatt.

Av Marie - 27 mars 2009 17:04

Om man undrar över om man lever eller inte så kan man ta och gå en promenad i vädret som vi har just nu. Det blåser kulling och snöar samtidigt men det känns som hagel pga vinden. Jag gick ut av två orsaker eller kanske tre, jag mådde illa, ville röra lite på mig och så var jag sugen på glass. Vilket kanske inte var så passande med tanke på vädret, men när jag väl ätit upp Wich av Ben & Jerry så var fingrarna nästan sönderfrusna. Men jag ska göra en del av mina ärenden i helgen och då får jag också möjlighet att köpa hem en bytta med Ben & Jerry, det är nog bättre än att äta det ute i snålblåsten? I alla fall varkar den vara populär, i onsdags så fanns det fullt av dem och nu finns det bara två kvar, men de är ju så goda. Och jag kanske tränar en stund lite senare idag, annars har jag kommit en bit in i boken och den är inte bara spännande den är hemsk också. Om den fanns som film så skulle inte jag vilja se den, jag har ju läst tre av fyra böcker som handlar om Hannibal och snart ska jag läsa om dem, men jag skulle aldrig vilja se de filmerna för att det blir för läskigt för påtagligt. När man läser så behöver man ju inte se hur det går till utan man tänker sig hur de måste vara. Sen har jag hittat fler smycken som jag vill ha, men som jag får köpa eftersom från Guldviva, min nya älsklingsmärke i alla fall när det kommer till smycken. Det är något eget, men samtidigt tidlöst och det är fortfarande ett hantverk. Nu har man även en möjlighet att se en hel del av deras smycken som finns samlade i deras fotobok på nätet, vilket gör att jag nu har ett ännu större ha behär än tidigare.

Av Marie - 26 mars 2009 22:15

Jag kände inte för att blogga tidigare idag, så därför kommer det inte ett nytt inlägg förens nu. Jag har spelat en stund, sett en hel del på tv, följt bloggar som har uppdaterats, läst några sidor men även tränat en stund. Ska försöka komma igång att träna längre stunder än jag gör just nu, då jag bara tränar en gång om det nu blir av. Att kanske ta och börjar med att träna två gånger, nu när jag bara tränar runt 10 minuter varje gång. Om en stund ska jag ta och fika, och sedan ta och läsa en stund. Sen ska jag nog ta och kolla på kvällens avsnitt av Numbers. Sen får jag väl ta och åka ner och fixa leget imorgon, för jag fick hem personbeviset idag, om det nu skulle behövas? eller inte det blir upp till bevis imorgon. Får ta och försöka utföra de andra sakerna medans jag är iväg.

Av Marie - 25 mars 2009 23:35

Idag var jag ute och tog en liten promenad i det fina värdret så blev jag sugen på att testa en av årets nyheter i glassdisken. Jag har inte ätit Ben & Jerry på över en månad nu, så det kändes skönt att stilla den hungern genom ett besök i kiosken istället för att åka ner till centrums Ica butik. Det gör att man kan äta mer glass under sommaren, när man inte orkar eller har lust att åka och köpa en halvliter, vilket är gott det också, men då måste man sätta sig på bussen en stund. Jag tyckte att glassen var helt okej, och nu tycker jag att den är godare än Sandwish men det är väl en smakfråga. Den heter i alla fall Wich från Ben & Jerry. Sen har jag spelat en stund och även läst och jag önskar att jag hade kommit längre än jag har gjort i boken, men jag  har ännu inte nått andra kapitlet än, men det har jag väl gjort tills imorgon. Om stund börjar Numbers och sedan ska jag gå och lägga mig, jag hoppas att jag imorgon kommer iväg till centrum och att det inte blev inställt som idag, av en rad olika orsaker. Jag hade ont i magen, men idag var det inte den enda orsaken till att det inte blev något gjort av mina planer.

Av Marie - 25 mars 2009 17:26

Marie är en fransk form av Maria som använts i Sverige sedan 1690-talet. Namnet är dock ovanligt på de yngsta idag, något som kan förklaras av att namnet var ett modenamn för deras föräldrageneration. Maria har ett arameiskt ursprung och kan betyda morsk eller trotsig. Namnet är vanligt i dubbelnamn, tex. Ann-Marie, Rose-Marie eller Marie-Louise. I framförallt katolska länder är Maria/Marie också vanligt förekommande som mansnamn, ofta sammansatt som dubbelnamn som; Jean-Marie. Det finns omkring 123 900 personer vid namn Marie, varav ca 37 200 heter det i förnamn. Det finns även drygt 15 700 som stavar sitt namn Mari, ca 4 200 i sitt tilltalsnamn.


Namnsdag 25 mars.


Idag är det också Marie Bebådesedagen/våffeldagen och vi ska äta pizza. Kan man komma längre bort från våffeldagen med att äta pizza?

Av Marie - 25 mars 2009 17:16

Jag är glad, nästan så glad så jag kan ta några danssteg, men det ska jag inte göra. Vi ska nämligen ta och åka på en liten dagskryssning åt jag får möjlighet att handla smycken. De som jag inte kan beställa samtidigt som resten av beställning som jag gör senare i vår. Vilket jag tackar och bockar för, för det finns saker som jag vill ha redan nu. Så nu håller jag tummarna att de finns med på båten. Annars har jag nu börjat läsa Psykopaten, jag började redan inatt men jag fattade ingenting för att jag var för trött men nu har jag läst om början som blev en helt annan efter en nattsömn. Konstigt va? Men nu när jag har läst några sidor, så vill jag bara läsa mer, jag tycker att det är en bra bok. Och jag tror att jag kommer att ta och läsa Ö-morden efter den boken jag precis har börjat med. Men nu ska jag gå och kolla på några kläder och ta en funderar kring om jag ska ta och beställa grey's anatomy nu eller vänta tills man kan köpa alla 5 säsongerna i en och samma box.

Av Marie - 24 mars 2009 22:20

Jag har läst en stund nu ikväll men jag har ännu några sidor kvar innan boken är utläst. Och tiden då jag inte har läst har jag ägnat åt att titta på Doktor Åsa och Äntligen Hemma, det är nästan det bästa med idag och det är att det vara säsongspremiär på båda programen under samma dag, alltså ännu mer att titta på, med andra ord. Det var rätt skönt att få ett avbrott i läsandet en stund, men jag har också spelat en del. Men snart ska jag ta och läsa lite mer, men framför allt ska jag ta och fika lite gran och ska försöka hålla upp ögonen och inväntar kvällens Numbers. Men nu ska jag ta bläddra lite i en katalog, försöka läsa ut boken men framför allt ta och äta något. Jag ska också försöka komma ner till centrum imorgon och hoppas då kunna göra alla mina ärender där nere under en och samma gång, får se hur det går? Jag uppdaterar om läget imorgon.

Av Marie - 24 mars 2009 15:21

Jag har inte läst så mycket som jag velat, jag har inte läst någonting alls, istället har jag sysslat med annat och just nu håller jag på att skappa ett fuktigare klimat åt våra orkidéer som inte trivs i vårt hem för att luften är för torr, så jag försöker skappa fukt genom att lägga prynadstenar och sen fylla på med vatten men inte så att de når krukansbotten. Annars har jag vattnat blommorna, och det lätt som de tog drog en länktansfull suck bokstavligen när det fick lite vatten idag, mina blommor på mitt rum får ärligt talat oftare vatten än de på nedervåningen, men det är svårt att komma ihåg dem också när de inte är mina blommor. Sen försöker jag ge mun mot mun betoden åt en annan orkidé, som ser mer död än levande ut. Men jag vet inte om jag lyckas rädda den? Den har inte fått vatten på evigheter eller i alla fall på över 2 månader, så jag vet inte om jag är för sent ute? Men jag hoppas att i alla fall den ena som blommar ska trivas med det jag gör för att ge den en fuktig miljö. Så nu ska jag ta hand om den mer döda än levande orkidéen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards